Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Δομή του ατόμου. Ατομικά τροχιακά. Περιοδικό σύστημα των στοιχείων και περιοδικές ιδιότητες.
  • Χημικοί δεσμοί. Προσέγγιση του ομοιοπολικού δεσμού, στερεοχημεία – θεωρία VSEPR . Πόλωση μορίων, Διαμοριακές επιδράσεις και εφαρμογές.
  • Χημική ισορροπία.
  • Διαλύματα οξέων και βάσεων και χημική ισορροπία. Βαθμός ιονισμού, pK οξέων και βάσεων, pH διαλυμάτων, Υδρόλυση, Ρυθμιστικά διαλύματα, καμπύλες ογκομέτρησης, Ηλεκτρολυτικοί δείκτες.
  • Σύμπλοκες ενώσεις
  • Εισαγωγικά στοιχεία χημικής θερμοδυναμικής. Στοιχεία χημικής κινητικής.
  • Εισαγωγικά στοιχεία Οξείδωσης και αναγωγής.
  • Στοιχεία Αναλυτικής Χημείας (διαλύματα και έκφραση περιεκτικότητας, ποιοτική και ποσοτική ανάλυση, ογκομετρία, φασματοφωτομετρία).
  • Εξέταση ορισμένων στοιχείων και ενώσεων γεωπονικού και περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος
  • Εργαστηριακές ασκήσεις και φροντιστήρια (ο χώρος του εργαστηρίου, ασφάλεια, αντιδραστήρια, όργανα και σκεύη και χρήση τους, Παρασκευή διαλυμάτων, Χημική ισορροπία, Πεχαμετρία, Ρυθμιστικά διαλύματα, Ογκομετρία εξουδετέρωσης, καμπύλες εξουδετέρωσης, Ποιοτική ανάλυση, Φασματοφωτομετρία - ποσοτικοποίηση με χρήση καμπύλης αναφοράς)

Μέθοδοι διδασκαλίας

Μέθοδοι διδασκαλίας

  • Παρουσίαση διαλέξεων σε PowerPoint.
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής  πλατφόρμας e-class.
  • Φραντιστηριακές ασκήσεις και εφαρμογές στην ύλη του μαθήματος.
  • Εργαστηριακή εκαπαίδευση σε μικρές ομάδες.
  • Παραγωγή γραπτών ομαδικών εργασιών (σε μικρές ομάδες) με βάση την εκτέλεση και τα αποτελέσματα των εργαστηριακών ασκήσεων. Διόρθωση και συζήτηση επι των γραπτών εργασιών.
.

Μέθοδοι αξιολόγησης

Μέθοδοι αξιολόγησης

 

Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει Γραπτή τελική εξέταση και Εργαστηριακή αξιολόγηση.

Οι φοιτητές οφείλουν να ολοκληρώσουν επιτυχώς  ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΥΟ αξιολογήσεις (απαιτείται δηλαδή και επιτυχής εργαστηριακή αξιολόγηση και επιτυχής τελική γραπτή εξέταση). 

Ι. Γραπτή τελική εξέταση (60%) που περιλαμβάνει:

  • Ερωτήσεις σύντομης απάντησης.
  • Ερωτήσεις ανάπτυξης.
  • Επίλυση προβλημάτων

ΙΙ. Εργαστηριακή αξιολόγηση (40%) που περιλαμβάνει:

  • αξιολόγηση των γραπτών εργασιών στο πλαίσιο των εργαστηριακών ασκήσεων
  • σύντομη αξιολόγηση στην προετοιμασία της εργαστηριακής ασκησης
  • τελική γραπτή αξιολόγηση στην ύλη του εργαστηρίου.

 

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

-Προτεινόμενη Βιβλιογραφία:
  • 1. Λάλια – Καντούρη Μ. & Παπαστεφάνου Σ., Γενική Ανόργανη Χημεία – Αρχές και Εργαστηριακές Ασκήσεις, Εκδόσεις Ζήτη, 2012.
  • 2. Μανουσάκης Γ., Ασλανίδης Π. και Μπόλος Χ., Αρχές Γενικής Χημείας, Εκδόσεις Κυριακίδη, 1998.
  • 3. Μανουσάκης Γ., Γενική Χημεία Ιατρικών Επιστημών, Εκδ. Αφοι Κυριακίδη, 2000.

Τα τρία αυτά συγγράμματατα είναι προτεινόμενα στη βάση ΕΥΔΟΞΟΣ

 

  • 4. Πνευματικάκης Γ., Μητσοπούλου Χ. και Μεθενίτης Κ., Βασικές Αρχές Ανόργανης Χημείας, Εκδόσεις Σταμούλης, 2006.
  • 5. Caret, Denniston and Topping, Αρχές & Εφαρμογές της Ανοργάνου, Οργανικής και Βιολογικής Χημείας, Τόμοι Ι και ΙΙ, Εκδόσεις Π. Πασχαλίδης, Αθήνα, 2000.
  • 6. Τσιρόπουλος Ν., Εργαστηριακές Ασκήσεις και Σημειώσεις Γενικής Χημείας, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας, Βόλος 2010.
  • 7. Λιοδάκης Στ., Αναλυτική Χημεία, Θέματα και προβλήματα, Εκδόσεις Παπασωτηρίου , 2001

Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Υπεύθυνος Διδάσκων: Τσιρόπουλος Νικόλαος, Καθηγητής 
Συνεργάτες -Συνδιδάσκοντες: Γκόλια Ευαγγελία, ΕΔΙΠ