Περιεχόμενο μαθήματος
- Κοινωνιολογία και συγγενείς κλάδοι
- Κοινωνιολογία και Δύναμη
- Η Γνώση ως Κοινωνική Κατασκευή
- Διαχείριση Σχολικής Τάξης
- Πολιτιστικό Κεφάλαιο
- Διακριτοί Τύποι Πολλαπλής Νοημοσύνης
- Παιδαγωγικές Σχολές και Τυπολογία Σχολικής Τάξης
- Μορφές Διδασκαλίας
- Οικογένεια- Κοινωνικοποίηση
- Παιδική Εφηβική Ηλικία
- Θεωρία Εκπαίδευσης Ενηλίκων
- Παιδικό Παιχνίδι-Σχέδιο εργασίας
- Παιδική Επιθετικότητα
- Θεωρίες Μάθησης-Κίνητρα Μάθησης
Μαθησιακοί στόχοι
Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση και η ανάλυση των κοινωνικών δομών και παραγόντων που επηρεάζουν το εκπαιδευτικό σύστημα σε μακρο και μικρο-επίπεδο. Συγκεκριμένα, σε μικρο-επίπεδο να αναλυθεί η παιδαγωγική επίδραση, η αλληλεπίδραση και συνεπίδραση σχολείου, οικογένειας και ευρύτερης κοινωνίας. Σε μακρο-επίπεδο να αναλυθεί η παιδαγωγική επίδραση μεταξύ μαθητών και ευρύτερου κοινωνικού και θεσμικού συστήματος.
Προαπαιτούμενα
Όχι
Βιβλιογραφία
Μπεκιάρη, Α., Χασάναγας, Ν. (2015). Κοινωνιολογική τομή στο εκπαιδευτικό σύστημα:
Ξεκλειδώνοντας τις σχέσεις δύναμης. Θεσσαλονίκη, Εκδ. Χριστοδουλίδη.
Ματσαγγούρας, Η. (2008). Η Σχολική Τάξη. Αθήνα: Μ. Γρηγόρης.
Λάμνιας, Κ. (2002). Κοινωνιολογική Θεωρία και Εκπαίδευση. Διακριτές προσεγγίσεις. Εκδ. Μεταίχμιο.
Blackledge, D., & Hunt, B. (2004). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (Δεληγιάννη, Μ.). Εκδ. Μεταίχμιο.
Fontana, D. (1996). Ο Εκπαιδευτικός στην Τάξη, μτφρ. Μ. Λώτη. Αθήνα: Σαββάλας.