Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  • Κοινωνιολογία και συγγενείς κλάδοι
  • Κοινωνιολογία και Δύναμη
  • Η Γνώση ως Κοινωνική Κατασκευή
  • Διαχείριση Σχολικής Τάξης
  • Πολιτιστικό Κεφάλαιο
  • Διακριτοί Τύποι Πολλαπλής Νοημοσύνης
  • Παιδαγωγικές Σχολές και Τυπολογία Σχολικής Τάξης
  • Μορφές Διδασκαλίας
  • Οικογένεια- Κοινωνικοποίηση
  • Παιδική Εφηβική Ηλικία
  • Θεωρία Εκπαίδευσης Ενηλίκων
  • Παιδικό Παιχνίδι-Σχέδιο εργασίας
  • Παιδική Επιθετικότητα
  • Θεωρίες Μάθησης-Κίνητρα Μάθησης

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση και η ανάλυση των κοινωνικών δομών και παραγόντων που επηρεάζουν το εκπαιδευτικό σύστημα σε μακρο και μικρο-επίπεδο. Συγκεκριμένα, σε μικρο-επίπεδο να αναλυθεί η παιδαγωγική επίδραση, η αλληλεπίδραση και συνεπίδραση σχολείου, οικογένειας και ευρύτερης κοινωνίας. Σε μακρο-επίπεδο να αναλυθεί η παιδαγωγική επίδραση μεταξύ μαθητών και ευρύτερου κοινωνικού και θεσμικού συστήματος.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Όχι

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

Μπεκιάρη, Α., Χασάναγας, Ν. (2015). Κοινωνιολογική τομή στο εκπαιδευτικό σύστημα:
Ξεκλειδώνοντας τις σχέσεις δύναμης. Θεσσαλονίκη, Εκδ. Χριστοδουλίδη.

Ματσαγγούρας, Η. (2008). Η Σχολική Τάξη. Αθήνα: Μ. Γρηγόρης.

Λάμνιας, Κ. (2002). Κοινωνιολογική Θεωρία και Εκπαίδευση. Διακριτές προσεγγίσεις. Εκδ. Μεταίχμιο.

Blackledge, D., & Hunt, B. (2004). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (Δεληγιάννη, Μ.). Εκδ. Μεταίχμιο.

Fontana, D. (1996). Ο Εκπαιδευτικός στην Τάξη, μτφρ. Μ. Λώτη. Αθήνα: Σαββάλας.