Θέματα παιδαγωγικής και κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης

Αλεξάνδρα Μπεκιάρη

Περιγραφή

Σκοπός του μαθήματος είναι η κατανόηση και η ανάλυση των κοινωνικών δομών και παραγόντων που επηρεάζουν το εκπαιδευτικό σύστημα σε μακρο και μικρο-επίπεδο. Συγκεκριμένα, σε μικρο-επίπεδο να αναλυθεί η παιδαγωγική επίδραση, η αλληλεπίδραση και συνεπίδραση σχολείου, οικογένειας και ευρύτερης κοινωνίας. Σε μακρο-επίπεδο να αναλυθεί η παιδαγωγική επίδραση μεταξύ μαθητών και ευρύτερου κοινωνικού και θεσμικού συστήματος.

Κωδικός: ANTMA204
Κατηγορία: Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού » Προπτυχιακό
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Θεματικές Ενότητες

•Πεδία Κοινωνικών επιστημών
•Σχέσεις της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης με άλλα πεδία των Κοινωνικών Επιστημών
•Παραδείγματα συνεργασίας της Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης με τα άλλα πεδία των Κοινωνικών Επιστημών
•Κοινωνιολογία της εκπαίδευσης και σχέσεις δύναμης
•Τύποι δυνάμεων
•Δύναμη δράσης
•Δύναμη εξωτερικού ελέγχου
•Δύναμη εσωτερικευμένου ελέγχου
•Δύναμη δεδομένου
•Από την σποραδική δύναμη στην κυριαρχία
•Ταξινόμηση
•Περιχάραξη
•Κώδικας συλλογής
•Κώδικας ενοποίησης
•Ορατή και αόρατη παιδαγωγική
•Σχέσεις δύναμης
•Το Παιδαγωγικό Περιβάλλον στη Σχολική Τάξη
•Παιδαγωγική Σχέση
•Διαπροσωπική Επικοινωνία
•Τάξη στη Σχολική Τάξη
•Αταξία στη Σχολική Τάξη
•Εξωτερικός και Εσωτερικός Έλεγχος στη Σχολική Πειθαρχία
•Η έννοια του πολιτιστικού κεφαλαίου.
•Μορφές πολιτιστικού κεφαλαίου.
•Ο ρόλος του πολιτιστικού κεφαλαίου στην εκπαιδευτική διαδικασία.
•Βασικά στοιχεία του πολιτιστικού κεφαλαίου.
•Το σχολείο νομιμοποιεί και αναπαράγει κοινωνικές ανισότητες.
•Τι ορίζεται νοημοσύνη.
•Τα κριτήρια που πρέπει να πληροί μια ικανότητα για να αναχθεί σε νοημοσύνη.
•Οι διακριτοί τύποι νοημοσύνης.
•Οι τύποι νοημοσύνης ως πλαίσιο διαθεματικής εξακτίνωσης.
•Τυπολογία σχολικής τάξης
•Παιδαγωγικές σχολές (θεωρίες) για τη σχολική τάξη
•Μέθοδος και μορφές διδασκαλίας
•Μετωπική και ομαδική διδασκαλία
•Μονολογική - ακροαματική διδασκαλία
•Διδασκαλία μέσω υποδειγματικής εκτέλεσης
•Διδασκαλία με μορφή ερωτήσεων
•Διδασκαλία με παρότρυνση (παροχή ενίσχυσης)
•Παιδοκεντρική μορφή διδασκαλίας
•Ορισμός της κοινωνικοποίησης.
•Θεωρίες της κοινωνικοποίησης.
•Ομάδες και φορείς της κοινωνικοποίησης.
•Λειτουργίες της οικογένειας.
•Κοινωνιολογικοί και ψυχολογικοί παράγοντες της οικογένειας.
•Η ηθική διάσταση της κοινωνικής συμπεριφοράς.
•Σχολές και τάσεις στην ηθική εκπαίδευση.
• Προβλήματα προσαρμογής στο σχολείο
• Σχολική φοβία
• Κοινωνικά άγχη-κοινωνική απομόνωση
• Προβλήματα υπερβολικής συμμόρφωσης
• Παιδικοί φόβοι
• Προβλήματα συναισθηματικής ανάπτυξης του εφήβου
• Προβλήματα σχετικά με την εφηβική ηλικία
• Σχέσεις εφήβων με καθηγητές
•Χαρακτηριστικά ενηλίκων εκπαιδευόμενων.
•Θεωρίες μάθησης ενηλίκων και ένα πιο γενικευμένο μοντέλο.
•Μορφές εκπαίδευσης ενηλίκων.
•Στόχοι και προσδοκίες εκπαίδευσης ενηλίκων.
•Τεχνικές εκπαίδευσης ενηλίκων.
•Αυστηρότητα, δυσκολία και εκπαίδευση ενηλίκων.
•Τυπολογία εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων.
•Σημεία αξιολόγησης.
•Παιχνίδι
•Σχέδιο εργασίας
•Παιδική επιθετικότητα
•Αιτίες επιθετικής συμπεριφοράς
•Μορφές επιθετικής συμπεριφοράς
•Σχολικός εκφοβισμός
•Τηλεοπτική βία και παιδί
•Θεωρίες της μάθησης
•Κίνητρα της μάθησης
 

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  2901
Αρ. Προβολών :  8871

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -