Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

Εισαγωγή, έννοιες, ορισμοί

Ψυχοκινητική ανάπτυξη

Εξατομικευμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα

Αναπτυξιακές διαταραχές σχολικών επιδόσεων Ι

Αναπτυξιακές διαταραχές σχολικών επιδόσεων ΙΙ

Η έννοια της νοημοσύνης

Νοητική υστέρηση

Νοητική υστέρηση και προσαρμογές άσκησης

Διαταραχές συμπεριφοράς

Αυτισμός

Αυτισμός και προσαρμογές άσκησης

Άσθμα

Διαβήτης

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Ο σκοπός του μαθήματος είναι:

  1. Να παρέχει την θεωρητική βάση (ορισμούς, αιτιολογία, τρόπους εντοπισμού, χαρακτηριστικά) των αναπηριών που αναφέρονται στο περιεχόμενο μαθήματος αυτού του εξαμήνου.
  2. Να διδάξει στους φοιτητές τον τρόπο να διαμορφώνουν και να εφαρμόζουν  ένα εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (ΕΕΠ) άσκησης για κάθε είδους αναπηρία που περιλαμβάνεται στο περιεχόμενο μαθήματος αυτού του εξαμήνου, ακολουθώντας:

I)         Ολιστική προσέγγιση αξιολόγησης του παρόντος επιπέδου απόδοσης κάθε ατόμου με αναπηρία πριν την εφαρμογή ενός παρεμβατικού προγράμματος προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής.

II)    Ακόλουθη εφαρμογή του προγράμματος άσκησης λαμβάνοντας υπόψη όλες τις απαραίτητες προσαρμογές του περιβάλλοντος, των ασκήσεων και της διδασκαλίας σύμφωνα με την αναπηρία του συμμετέχοντα αλλά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.

III) Τελική αξιολόγηση του προγράμματος ειδικής φυσικής αγωγής και καθορισμό των επόμενων στόχων.

Επιπλέον, το μάθημα αποσκοπεί να βοηθήσει τους φοιτητές να αποκτήσουν εμπειρία με άτομα με νοητική υστέρηση, εγκεφαλική παράλυση, αυτισμό, ψυχικές διαταραχές και άλλες αναπηρίες, μέσα από την συστηματική πρακτική τους άσκηση σε ειδικά σχολεία, συλλόγους, ψυχιατρείο, κέντρα αποκατάστασης και αθλητικές ομάδες ΑΜΕΑ.

Λέξεις Κλειδιά: Ειδική φυσική αγωγή, Ασκηση σε άτομα με αναπηρίες

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Κανένα

Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

Κοκαρίδας Δημήτριος

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

  • Αγγελοπούλου – Σακαντάμη, Ν. (2004). Ειδική Αγωγή: αναπτυξιακές διαταραχές και χρόνιες μειονεξίες. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
  • Auxter, D, Pyfer, J., & Huettig, C.(2001). Principles and Methods of Adapted Physical Education and Recreation. (9th ed). Boston: McGraw-Hill.
  • Κοκαρίδας, Δ. (2010). Άσκηση και αναπηρία: εξατομίκευση, προσαρμογές και προοπτικές ένταξης. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.
  • Κοκαρίδας, Δ. (2004). Φυσική αγωγή για μαθητές με ειδικές ανάγκες σε κανονικά σχολεία. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.
  • Sherrill, C. (2004). Adapted physical activity, recreation and sport: Crossdisciplinary and lifespan (6th ed). Dubuque, IA: Brown & Benchmark.
  • Winnick, J.P. (2000). Adapted physical education and sport. Champaign, IL: Human Kinetics.

Προτεινόμενα συγγράμματα

Προτεινόμενα συγγράμματα

Κοκαρίδας, Δ. (2010). Άσκηση και αναπηρία: εξατομίκευση, προσαρμογές και προοπτικές ένταξης. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Χριστοδουλίδη.