ΕΙΔΙΚΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Ι

Κοκαρίδας Δημήτριος

Περιγραφή

Ο σκοπός του μαθήματος είναι:

  1. Να παρέχει την θεωρητική βάση (ορισμούς, αιτιολογία, τρόπους εντοπισμού, χαρακτηριστικά) των αναπηριών που αναφέρονται στο περιεχόμενο μαθήματος αυτού του εξαμήνου.
  2. Να διδάξει στους φοιτητές τον τρόπο να διαμορφώνουν και να εφαρμόζουν  ένα εξατομικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα (ΕΕΠ) άσκησης για κάθε είδους αναπηρία που περιλαμβάνεται στο περιεχόμενο μαθήματος αυτού του εξαμήνου, ακολουθώντας:

I)         Ολιστική προσέγγιση αξιολόγησης του παρόντος επιπέδου απόδοσης κάθε ατόμου με αναπηρία πριν την εφαρμογή ενός παρεμβατικού προγράμματος προσαρμοσμένης φυσικής αγωγής.

II)    Ακόλουθη εφαρμογή του προγράμματος άσκησης λαμβάνοντας υπόψη όλες τις απαραίτητες προσαρμογές του περιβάλλοντος, των ασκήσεων και της διδασκαλίας σύμφωνα με την αναπηρία του συμμετέχοντα αλλά και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.

III) Τελική αξιολόγηση του προγράμματος ειδικής φυσικής αγωγής και καθορισμό των επόμενων στόχων.

Επιπλέον, το μάθημα αποσκοπεί να βοηθήσει τους φοιτητές

Περισσότερα  
Κωδικός: ANTMA194
Κατηγορία: Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού » Προπτυχιακό
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
CC - Αναφορά - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή

Θεματικές Ενότητες

Έννοια της αναπηρίας, ορισμός και σκοποί ειδικής φυσικής αγωγής, διαφορές ειδικής φυσικής αγωγής και φυσικής αγωγής, ταξινόμηση αναπηριών ως προς την φυσική αγωγή, ένταξη, διαβάθμιση εκπαιδευτικών περιβαλλόντων.

Ορισμός ψυχοκινητικής ανάπτυξης, βασικές θεωρίες, τομείς ψυχοκινητικής ανάπτυξης, κινητική εξέλιξη, βασικοί κανόνες και στάδια κινητικής εξέλιξης.

Δομή και αρχές του Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΕΠ) ειδικής φυσικής αγωγής. Σκοπός και στόχοι. Επιμέρους τομείς αξιολόγησης και ολιστική προσέγγιση αξιολόγησης ικανοτήτων. Καθορισμός βασικών προσαρμογών άσκησης, περιβάλλοντος και διδασκαλίας, διαμόρφωση πλάνου μαθήματος.

Εντοπισμός μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στον γενικότερο σχολικό πληθυσμό. Ελαφρά νευρολογικά σημεία. Χαρακτηριστικά ανώριμης κίνησης, κινητική αδεξιότητα. Προσαρμογές άσκησης.

Σύνδρομο μειωμένης προσοχής και/ή υπερκινητικότητας, διαταραχές ομιλίας. Εντοπισμός και προσαρμογές άσκησης.

Η έννοια της νοημοσύνης, δείκτης νοημοσύνης, πολλαπλή νοημοσύνη, δοκιμασίες μέτρησης του δείκτη νοημοσύνης και πιθανά λάθη αξιολόγησης.

Ορισμός νοητικής υστέρησης (ΝΥ), αιτιολογία, εκπαιδευτική ταξινόμηση ατόμων με ΝΥ, κινητικά και άλλα χαρακτηριστικά.

Κινητικά χαρακτηριστικά ατόμων με νοητική υστέρηση, προσαρμογές άσκησης για  άτομα με νοητική υστέρηση με και χωρίς σύνδρομο Down.

Ορισμός και κριτήρια ύπαρξης διαταραχών συμπεριφοράς, εσωτερικευμένη και εξωτρικευμένη συμπεριφορά, προσααρμογές άσκησης.

Ορισμός και κύρια χαρακτηριστικά, τεστ εντοπισμού, πρώϊμα χαρακτηριστικά, κύριες εκπαιδευτικές προσεγγίσεις και προγράμματα.

Κινητική αξιολόγηση και χρήσιμες ερωτήσεις αξιολόγησης, εφαρμογή συμπεριφοριστικών τεχνικών, «προσέγγιση τριών βημάτων», προσαρμογές άσκησης για άτομα με αυτισμό.

Άσθμα, ορισμός, αιτιολογία, χαρακτηριστικά, προσαρμογές άσκησης.

Διαβήτης, τύποι διαβήτη, ενέργειες σε περίπτωση υπογλυκαιμικής κρίσης, προσαρμογές στο μάθημα φυσικής αγωγής.

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A-

Αρ. Επισκέψεων :  2766
Αρ. Προβολών :  7793

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις

  • - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -