10ο μάθημα: Διαφοροποιημένη διδασκαλία
Περιγραφή:
Ορισμός και χαρακτηριστικά της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Η χρησιμότητα της διαφοροποίησης στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρίες..
-Να μελετήσουν ορισμούς για τη διαφοροποίηση και να συνεισφέρουν ενεργά σε συζητήσεις για την αξία της ως ενταξιακή πρακτική
-Να αναγνωρίζουν τις βασικές αρχές της διαφοροποιημένης διδασκαλίας
- Να καταδείξουν ότι κατανοούν τα βασικά κριτήρια διαφοροποίησης στο επίπεδο του αναλυτικού προγράμματος και του μαθητή
- Να μελετήσουν κείμενα για τη διαφοροποίηση (επιστημονικά άρθρα/κεφάλαια βιβλίων) και να συμμετέχουν ενεργά σε δραστηριότητες βασιζόμενες σε αυτά τα κείμενα
Βιβλιογραφικές αναφορές:
-Παντελιάδου, Σ, και Φιλιππάτου, Δ. (2012). Διαφοροποιημένη διδασκαλία. Αθήνα: Πεδίο
- Τomlinson, C. A. (2004) Διαφοροποίηση της εργασίας στην αίθουσα διδασκαλίας. Ανταπόκριση στις ανάγκες όλων των μαθητών. Αθήνα: Γρηγόρης
11ο και 12ο μάθημα: Εργαστηριακό μάθημα για τη διαφοροποιημένη διδασκαλία και παρουσιάσεις εργασιών
Περιγραφή:
Παρουσίαση παραδειγμάτων διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Σχεδιασμός διαφοροποιημένων δραστηριοτήτων σε ομάδες και παρουσίασή τους.
Μαθησιακοί στόχοι:
- Μα μελετήσουν παραδείγματα διαφοροποιημένων δραστηριοτήτων και να συνεισφέρουν σε συζητήσεις στην τάξη για την κατανόησή τους
- Να συνεργαστούν και να σχεδιάσουν διαφοροποιημένες δραστηριότητες
-Να παρουσιάσουν τις διαφοροποιημένες δραστηριότητες που σχεδίασαν και να τις βελτιώσουν με βάση τα σχόλια που έγιναν
13ο μάθημα: Αποτίμηση του μαθήματος, αναστοχασμός και επίλυση αποριών για τις εξετάσεις