Πολυπολιτισμικότητα-Εθνοτικότητα-Διαπολιτισμικότητα. Θεωρητικές προσεγγίσεις και προβληματισμοί

Η κατανόηση της παιδαγωγικής πρόκλησης της πολυπολιτισμικότητας, ως προϋπόθεση κατανόησης της διαπολιτισμικής-αντιρατσιστικής διδασκαλίας στο σχολείο, οφείλει να θεμελιώνεται σε μια κριτική αντιπαράθεση με τις δυνατότηες και τους περιορισμούς που χαρακτηρίζουν τις διαφορετικές εννοιολογήσεις των βασικών εννοιών που περιγράφουν τη σχέση "πολυπολιτισμική κοινωνία - διαπολιτισμική-αντιρατσιστική εκπαίδευση"

Στην ενότητα αυτή θα αφιερώσουμε 2 διαλέξεις και θα εστιάσουμε στα ακόλουθα σημεία:

1. Ιδεολογικές χρήσεις της "πολυπολιτισμικής κοινωνίας"

2. Πολιτισμικές διαφορές: οι κίνδυνοι του κουλτουραλισμού και του πολιτισμικού ρατσισμού

3. Η έννοια της εθνοτικότητας

4. Διαδικασίες εθνοτικοποίησης/αυτο-εθνοτικοποίησης και υποκείμενο