Διδάσκοντες

Διδάσκοντες

 

Γκόβαρης Χρήστος

  • Πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας Ιωαννίνων (1982)
  • Magister Artium (M.A) στις Επιστήμες της Αγωγής και στις Πολιτικές Επιστήμες, Πανεπιστήμιο Στουττγάρδης / Γερμανία (1990)
  • Διδακτορική Διατριβή στις Επιστήμες της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Τυβίγγης / Γερμανία (1996)

Έρευνα

Πολυπολιτισμική κοινωνία και εκπαιδευτικές ανισότητες, συγκρότηση ατομικής και συλλογικής ταυτότητας σε περιβάλλοντα πολιτισμικής και γλωσσικής ποικιλομορφίας, εθνοτικές προκαταλήψεις και ρατσισμός, διδακτική και ετερογένεια του μαθητικού πληθυσμού, παιδαγωγική ανάπτυξη του σχολείου.

Δημοσιεύσεις

http://www.pre.uth.gr/new/el/content/12-gkovaris-hristos

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί Στόχοι

 

Βασικοί στόχοι του μαθήματος είναι:
1. Κατανόηση της παιδαγωγικής διάστασης της επίκαιρης πολυπολιτισμικής συνθήκης
2. Οικοδόμηση γνώσεων αναφορικά με τις θεωρητικές αρχές και τους μαθησιακούς στόχους διαφορετικών προσεγγίσεων εκπαίδευσης στη μεταναστευτική κοινωνία
3. Ανάπτυξη της ικανότητας αναστοχαστικής χρήσης των εννοιών του πολιτισμού, των πολιτισμικών διαφορών και της αναγνώρισης της διαφορετικότητας στο εκάστοτε παιδαγωγικό πλαίσιο δράσης τους.
4. Οικοδόμηση της αναγκαίας διδακτικής ικανότητας για το σχεδιασμό και την υλοποίηση κατάλληλων για την αναστοχαστική διαπολιτισμική μάθηση δράσεων.
Λέξεις Κλειδιά: Πολυπολιτισμική Κοινωνία, Διαπολιτισμική Διδασκαλία και Μάθηση, Αντιρατσιστική Αγωγή, Κοινωνική Θεωρία και Σχολείο στην Πολυπολιτισμική Κοινωνία

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

 

   

Alufi Pentni, A. (2005), Διαπολιτσμικό Εργαστήριο. Αθήνα: Ατραπός.

Banks, J. A. (2004), Εισαγωγή στην Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση. Αθήνα: Παπαζήσης.

Γκόβαρης, X.  (2004), Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Αθήνα: Ατραπός.
Γκόβαρης, Χ. (2013), Διδασκαλία και μάθηση στο Διαπολιτισμκό Σχολείο. Αθήνα: Gutenberg
Γκότοβος, A. (2002), Εκπαίδευση και Ετερότητα. Ζητήματα Διαπολιτισμικής Παιδαγωγικής. Αθήνα: Μεταίχμιο.

Govaris, C. & Kaldi, S. (Eds.) (2010), The educational challenge of cultural diversity in the international context. Muenster/N. York: Waxmann.

Δαμανάκης, Μ. (2007), Ταυτότητες και Εκπαίδευση στη Διασπορά. Αθήνα: Gutenberg.

Fredrickson, G.M. (2002), Racism. A Short History. Princeston, N.J.:Princeston University Press.

Heitmeyer, W. & Imbusch, P. (Hrsg.) (2005), Integrationspotenziale einer modernen Gesellschaft. Wiesbaden: VS Verlag.

Τσιάκαλος, Γ. (2000), Οδηγός Αντιρατσιστικής Εκπαίδευσης. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
Vandenbroeck, M. (2004), Με τη ματιά του Γέτι. Η καλλιέργεια του σεβασμού του «άλλου» στην εκπαίδευση. Αθήνα: Νήσος.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

 

Δεν υπάρχουν προαπαιτούμενα

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

Ι. Θεωρία

    Οι διαδικασίες διαμόρφωσης και η παιδαγωγική διάσταση μιας Πολυπολιτισμικής κοινωνίας
    Μορφές κοινωνικών ανισοτήτων στις μεταναστευτικές κοινωνίες
    Η εξέλιξη του σχετικού με την ετερότητα παιδαγωγικού λόγου: Από την «υπόθεση του ελλείμματος» στην «υπόθεση της διαφοράς»
    Η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση ως Παιδαγωγική της Αναγνώρισης

ΙΙ. Εφαρμογές

    Η ανάπτυξη του διαπολιτισμικού σχολείου  – Παραδείγματα από το διεθνή χώρο
    Πρακτικές διαμόρφωσης μιας σχολικής κουλτούρας που υιοθετεί την κριτική αναγνώριση και τη δημοκρατική συμμετοχή
    «Πολιτισμικά διαφορετικοί» και «πολιτισμικά όμοιοι» - Αρχές και στόχοι της διδασκαλίας σε μια «πολυπολιτισμική» τάξη
    Διαπολιτισμική μάθηση με τα σχολικά εγχειρίδια – δυνατότητες και περιορισμοί