Ακαδημαϊκή γλωσσική ικανότητα
Στόχοι της θεματικής ενότητας "Ακαδημαϊκή γλωσσική ικανότητα" είναι:
- να συνειδητοποιήσουν οι φοιτητές τη διάκριση του Cummins μεταξύ συνομιλιακής ευχέρειας και ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητας,
- να αναγνωρίζουν βασικά χαρακτηριστικά της ακαδημαϊκής γλώσσας,
- να εξοικειωθούν σε θεωρητικό επίπεδο με το πλαίσιο ανάπτυξης της ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητας δίγλωσσων μαθητών.
Περιεχόμενο ενότητας:
Οι τρεις πτυχές της γλωσσικής ικανότητας: επικοινωνιακή ικανότητα και ακαδημαϊκή γλωσσική ικανότητα.
Χαρακτηριστικά ακαδημαϊκής γλώσσας: ο λόγος των επιστημών.
Καλλιέργεια της ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητας: εστίαση στo νόημα, εστίαση στη γλώσσα, εστίαση στη χρήση).
Γνωστικές απαιτήσεις δραστηριοτήτων και πλαισιακή στήριξη (Cummins 1996/2005).
Λέξεις-κλειδιά ενότητας:
συνομιλιακή ευχέρεια, ακαδημαϊκή γλωσσική ικανότητα, γλώσσα της επιστήμης, καλλιέργεια ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητας, πλαίσιο στήριξης
Ακαδημαϊκή γλωσσική ικανότητα 3η θεματική ενότητα |