Ακαδημαϊκή γλωσσική ικανότητα

Στόχοι της θεματικής ενότητας "Ακαδημαϊκή γλωσσική ικανότητα" είναι:

  • να συνειδητοποιήσουν οι φοιτητές τη διάκριση του Cummins μεταξύ συνομιλιακής ευχέρειας και ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητας,
  • να αναγνωρίζουν βασικά χαρακτηριστικά της ακαδημαϊκής γλώσσας,
  • να εξοικειωθούν σε θεωρητικό επίπεδο με το πλαίσιο ανάπτυξης της ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητας δίγλωσσων μαθητών.

Περιεχόμενο ενότητας:

Οι τρεις πτυχές της γλωσσικής ικανότητας: επικοινωνιακή ικανότητα και ακαδημαϊκή γλωσσική ικανότητα.

Χαρακτηριστικά ακαδημαϊκής γλώσσας: ο λόγος των επιστημών.

Καλλιέργεια της ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητας: εστίαση στo νόημα, εστίαση στη γλώσσα, εστίαση στη χρήση).

Γνωστικές απαιτήσεις δραστηριοτήτων και πλαισιακή στήριξη (Cummins 1996/2005).

 

Λέξεις-κλειδιά ενότητας:

συνομιλιακή ευχέρεια, ακαδημαϊκή γλωσσική ικανότητα, γλώσσα της επιστήμης, καλλιέργεια ακαδημαϊκής γλωσσικής ικανότητας, πλαίσιο στήριξης