Παρουσιάζεται μεθοδολογία εκτίμησης των μεταβολών στον αριθμό των συγκρούσεων σε διασταυρώσεις, όταν γίνουν επεμβάσεις που αφορούν στον τύπο της διασταύρωσης, στη διαχείριση προσβάσεων, στα στοιχεία σχεδιασμού, κυκλοφοριακού ελέγχου και διαχείρισης της διασταύρωσης. Πιθανές επεμβάσεις σε σχέση με τον τύπο της διασταύρωσης περιλαμβάνουν μετατροπή διασταύρωσης 4 κλάδων σε 2 διασταυρώσεις 3 κλάδων, σηματοδοτούμενης διασταύρωσης σε σύγχρονο κυκλικό κόμβο, κατάργηση σηματοδότη από διασταυρώσεις με μονοδρόμους, μετατροπή διασταύρωσης ελέγχου STOP σε έλεγχο STOP σε όλες τις προσβάσεις, κτλ. Από την άλλη πλευρά, επεμβάσεις που σχετίζονται με τη διαχείριση της διασταύρωσης αφορούν στην κατάργηση ή μετεγκατάσταση των σημείων εισόδου στην περιοχή λειτουργίας, και στην παροχή επαρκούς απόστασης μεταξύ της διασταύρωσης και γειτονικού παράδρομου. Η μείωση της γωνίας λοξότητας, η παροχή λωρίδας αριστερής ή δεξιάς στροφής, η κατασκευή διαγραμμισμένης λωρίδας αριστερής στροφής, η αύξηση του πλάτους της νησίδας και η παροχή φωτισμού είναι μερικές από τις επεμβάσεις που αφορούν στα στοιχεία σχεδιασμού της διασταύρωσης. Τέλος, στην τελευταία κατηγορία επεμβάσεων περιλαμβάνεται η απαγόρευση αριστερών στροφών-αναστροφών με αντίστοιχες πινακίδες, η διαγράμμιση οδοστρώματος με STOP, η χρήση αναλαμπόντων σηματοδοτών, η αλλαγή της φάσης αριστερής στροφής σε μια πρόσβαση, διαχείριση αριστερών στροφών από δευτερεύουσα οδό, ο συνδυασμός δεξιάς στροφής/αναστροφής, η δεξιά στροφή με κόκκινο, η βελτίωση της σηματορύθμισης και η χρήση καμερών παραβίασης του κόκκινου σηματοδότη.
Εκτίμηση επιπτώσεων επεμβάσεων στον αριθμό των συγκρούσεων: Διασταυρώσεις | |
Ασκήσεις Ενότητας 7 | |
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 7: Εκτίμηση επιπτώσεων επεμβάσεων στον αριθμό των συγκρούσεων: Διασταυρώσεις Ασκήσεις για την εκτίμηση των μεταβολών στον αριθμό των συγκρούσεων σε διασταυρώσεις, όταν γίνουν επεμβάσεις που αφορούν στον τύπο της διασταύρωσης, στη διαχείριση προσβάσεων, στα στοιχεία σχεδιασμού, κυκλοφοριακού ελέγχου και διαχείρισης της διασταύρωσης. |