In file C:\xampp\htdocs\eclass\include\action.php on line 25 : Unable to execute statement:"Table '.\eclass\actions_daily' is marked as crashed and should be repaired", sqlstate:"145", errornum:"HY000", statement:"SELECT id, TIME_TO_SEC(TIMEDIFF(NOW(), last_update)) AS diff, module_id FROM actions_daily WHERE user_id = ? AND course_id = ? AND day = DATE(NOW()) ORDER BY last_update DESC LIMIT 1", elapsed:0.003001

In file C:\xampp\htdocs\eclass\include\action.php on line 50 : Unable to execute statement:"Table '.\eclass\actions_daily' is marked as crashed and should be repaired", sqlstate:"145", errornum:"HY000", statement:"SELECT id FROM actions_daily WHERE user_id = ? AND module_id = ? AND course_id = ? AND day = '2024-07-22'", elapsed:0.002

In file C:\xampp\htdocs\eclass\include\action.php on line 71 : Unable to execute statement:"Table '.\eclass\actions_daily' is marked as crashed and should be repaired", sqlstate:"145", errornum:"HY000", statement:"INSERT INTO actions_daily SET user_id = ?, module_id = ?, course_id = ?, hits = 1, duration = 900, day = '2024-07-22' , last_update = NOW() ", elapsed:0.002

Αρχειοθετημένη Πλατφόρμα Τηλεκπαίδευσης Πανεπιστημίου Θεσσαλίας | Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας | Πληροφορίες

Στόχοι



Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή των φοιτητών στις ποιοτικές μεθόδους έρευνας όπως αυτές εφαρμόζονται στις κοινωνικές επιστήμες. Οι φοιτητές θα αποκτήσουν γνώσεις πάνω σε διαφορετικές προσεγγίσεις ποιοτικής έρευνας (θεμελιωμένη θεωρία, φαινομενολογικές κι ερμηνευτικές μέθοδοι, εθνογραφική μελέτη, αφηγηματική ανάλυση, μελέτη περίπτωσης) και θα εξοικειωθούν με συγκεκριμένες μεθόδους συλλογής δεδομένων. Οι φοιτητές θα κληθούν επίσης να σχεδιάσουν και να πραγματοποιήσουν στα πλαίσια του μαθήματος μία ποιοτική έρευνα μικρής κλίμακας σε αντικείμενο της επιλογής τους, χωρισμένοι σε ερευνητικές ομάδες. Έμφαση επίσης θα δοθεί στην απόκτηση εμπειρίας ανάλυσης των ποιοτικών δεδομένων μέσα από εργαστηριακές δραστηριότητες.

Περιεχόμενο Μαθήματος



· Φιλοσοφικές και επιστημολογικές αρχές της ποιοτικής έρευνας

· Ο ρόλος του ερευνητή στην ποιοτική έρευνα

· Προσεγγίσεις ποιοτικής έρευνας (θεμελιωμένη θεωρία, φαινομενολογία, εθνογραφική μελέτη, αφηγηματική ανάλυση, μελέτη περίπτωσης)

· Η έρευνα δράσης και η αναγκαιότητα της στην εκπαίδευση.

· Σχεδιασμός ποιοτικής έρευνας

· Μέθοδοι συλλογής ποιοτικών δεδομένων (συνέντευξη, συμμετοχική παρατήρηση, γραπτές πηγές, οπτικά δεδομένα)

· Μέθοδοι ανάλυσης ποιοτικών δεδομένων

· Διασφάλιση ποιότητας στην ποιοτική έρευνα (κριτήρια εγκυρότητας κι αξιοπιστίας)

· Ζητήματα ηθικής δεοντολογίας

· Η συγγραφή της ποιοτικής έρευνας

Τρόποι αξιολόγησης / εξέτασης



Εργασία στο τέλος του εξαμήνου (70%), Προφορική εξέταση (30%)

Βοηθήματα



· Cohen, L & Manion L. (1997) Μεθοδολογία Εκπαιδευτικής Έρευνας. Αθήνα: Μεταίχμιο.

· Γκότοβος, Α.Ν. (1989). Η ποιοτική έρευνα στις επιστήμες της αγωγής. Ιωάννινα: Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

· Ιωσηφίδης, Θ. (2008). Ποιοτικές μέθοδοι στις κοινωνικές επιστήμες. Αθήνα: Κριτική.

· Λυδάκη, Α. (2001). Ποιοτικές Μέθοδοι της κοινωνικής έρευνας. Αθήνα Καστανιώτης.

· Λάζος, Γ. (1998). Το πρόβλημα της ποιοτικής έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες: Θεωρία και Πράξη. Αθήνα: Παπαζήσης.

· Mason, J. (2004). Η διεξαγωγή της ποιοτικής έρευνας. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.

· Πηγιάκη, Π. (2004). Εθνογραφία. Αθήνα: Γρηγόρη.