Στόχοι



  • Να κατανοήσουν τους στόχους αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής εκπαιδευτικής πολιτικής<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

  • Να κατανοήσουν ορισμένους από τους κύριους παράγοντες που συμβάλλουν στην αποτελεσματική αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στη σχολική τάξη
  • Να εξοικειωθούν με διαφορετικά είδη εκπαιδευτικού λογισμικού και να κατανοήσουν τις παιδαγωγικές αρχές στις οποίες στηρίζεται ο σχεδιασμός τους
  • Να κατανοήσουν τον ρόλο του στελέχους της εκπαίδευσης στην επιτυχημένη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην σχολική μονάδα
  • Να αναλύσουν την επίδραση των νέων τεχνολογιών στις κοινότητες μάθησης, την δημιουργία, τις λειτουργίες τους, την ανάπτυξή τους, χρησιμοποιώντας διαφορετικά θεωρητικά εργαλεία
  • Να γνωρίσουν τις δυνατότητες των δικτυακών τεχνολογιών για σύνδεση του σχολείου με ποικίλες δραστηριότητες
  • Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της επιλογής (ή μη επιλογής) στοιχείων που  αφορούν στην εκπαιδευτική μας πραγματικότητα και την επίδραση της χρήσης των νέων τεχνολογιών στην συλλογή και ανάλυση των στοιχείων αυτών



Τρόποι αξιολόγησης / εξέτασης



Θα ζητηθεί από τους φοιτητές να κάνουν ανασκοπήσεις σε επιλεγμένη βιβλιογραφία. και θα μοιραστούν και θα συζητήσουν τα συμπεράσματά τους μέσα από τα ασύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα συζήτησης με την τάξη. Θα υπάρξουν τελικές εργασίες που θα περιλαμβάνουν τόσο κοινό κομμάτι όσο και διαφοροποιημένο για τον κάθε φοιτητή. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες



Θα συνδυαστούν διαλέξεις με ομαδική εργασία. Θα χρησιμοποιηθούν επίσης λογισμικά συνεργατικής μάθησης (ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ και eClass). Θα εξεταστούν λογισμικά (ξενόγλωσσων, εξελληνισμένων και ελληνικών) τα οποία έχουν σχεδιαστεί για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και αντιπροσωπεύουν διαφορετικές παιδαγωγικές αρχές και τάσεις σχεδιασμού (π.χ. LOGO, Τhe Jasper Series, MBL). Θα γίνει σεμινάριο στην χρήση λογισμικών τα οποία χρησιμοποιούνται για την διοίκηση των σχολείων (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης).