Βιβλιογραφία
Andre A., (1980), L’ expression graphique cartes et diagrammes, Masson, Paris.
Bertin J. (1967), Sémiologie graphique, Mouton Cauthier-Villars, Paris.
Blin, E. et J.-P. Bord, (1995), Initiation géo-graphique, ou comment visualiser son information, Paris, SEDES.
Bonin S. (1977), La graphique et le traitement graphique de l’ information, Flammarion, Paris. Bertin J. (1984), L’ initiation graphique, EPI, Paris.
Brunet Roget (1987), La carte mode d’ emplois, Paris.
Fayard/Reclus. Joly F. 1976, La Cartographie, PUF, Paris.
Menno-Jan Kraak, (2002), Cartography:Visualization of Spatial Data, Prentice Hall.
Monmonier M. (1993), Comment faire mentir les cartes, Flammarion.
Robinson, A.H., Morrison, J.L., Muehrcke, P.C., Kimerling, A.J., and Guptil, S.C. (1995). Elements of cartography (6th ed.). New York: John Wiley and Sons.
Zanic C., Tremelo M-l., (2003), Savoir faire un carte, Belin, Paris.
URLs
Sémiologie graphique, http://www.sciencespo.fr/cartographie/semio/index_theorie.html
Le Monde diplomatique, cartographie,
http://www.monde-diplomatique.fr/cartes/
Map projections
http://erg.usgs.gov/isb/pubs/MapProjections/projections.html/itten.htm
IGN - Institut Géographique National, www.ign.fr
The Atlas of Canada, http://atlas.nrcan.gc.ca/site/english/index.html
Προαπαιτούμενα
Γνώσεις Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (GIS, θεωρία και λογισμικό)
Μέθοδοι διδασκαλίας
Διαλέξεις και εργαστηριακές ασκήσεις
Μέθοδοι αξιολόγησης
Η αξιολόγηση των φοιτητών προκύπτει από το σύνολο των εργαστηριακών ασκήσεων με συντελεστή βαρύτητας 0.3 και από τη βαθμολογία της τελικής εξέτασης με συντελεστή 0.7.
Μαθησιακοί στόχοι
Οι βασικοί στόχοι του μαθήματος είναι:
α) να αποκτήσουν οι φοιτητές το θεωρητικό υπόβαθρο και τις βασικές απαιτούμενες γνώσεις για τη δημιουργία θεματικών χαρτών (δηλ. αποδεδειγμένη κατανόηση των βασικών «κανόνων» της χαρτογραφικής απεικόνισης που επιτρέπει την επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος κατά την εφαρμογή
των εξειδικευμένων εργαλείων ανάλυσης).
β) να αποκτήσουν τις αναγκαίες δεξιότητες ούτως ώστε να είναι σε θέση, με την χρήση ενός από τα τρέχοντα προγράμματα ΓΣΠ, να κατασκευάζουν αξιόπιστους θεματικούς χάρτες, χάρτες που να χρησιμοποιούνται είτε σαν εργαλεία ανάλυσης είτε σαν υπόβαθρο στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων της όποιας ανάλυσης και ερευνητικής δραστηριότητας.
Περιεχόμενο μαθήματος
Το μάθημα περιλαμβάνει εισαγωγή στη θεματική χαρτογραφία, χαρτογραφικό σχεδιασμό και γραφική απόδοση, χαρτογραφικά σύμβολα (σημεία, γραμμές, επιφάνειες), ομαδοποίηση ποσοτικών δεδομένων, επιλογή ορίων κλάσεων, χαρτογράμματα, πολυμεταβλητή χαρτογράφηση, χρώμα και μελέτες περιπτώσεων.