Περιεχόμενο μαθήματος (Syllabus)



Το μάθημα, από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος (2013-14), είναι σεμιναριακού χαρακτήρα.

Αποσκοπεί στην απόκτηση των βασικών γνώσεων και δεξιοτήτων ώστε οι φοιτητές να μπορούν, με τη  χρήση προγραμμάτων σχεδίασης με ΗΥ, να αποδώσουν τον χαρακτήρα ήδη υφιστάμενων ή προτεινόμενων/σχεδιαζόμενων χώρων σε 2 και 3 διαστάσεις (σχέδια σε δύο διατάσεις και τρισδιάστατα μοντέλα).

Η κλίμακα που κυρίως ενδιαφέρει το μάθημα είναι από την αρχιτεκτονική, κτιρίων και ανοιχτών χώρων, έως και μικρά οικιστικά σύνολα / τμήματα πόλης.

Το μάθημα έχει εργαστηριακό χαρακτήρα και διεξάγεται στο  Κέντρο Πληροφοριακών Συστημάτων (ΚεΠΣ) του Τμήματος έτσι ώστε οι φοιτητές να έχουν τη δυνατότητα άμεσης εξοικείωσης με το υπολογιστικό περιβάλλον και τα συναφή μαθησιακά ζητήματα, προβλήματα και ευκολίες (ακόμα και με την εργονομική διάσταση του εργασιακού περιβάλλοντος).

Πέραν της εμπέδωσης των τεχνικών γνώσεων που προφανώς απαιτούνται για τη δημιουργία σχεδίων και μοντέλων σε 2 ή 3 διαστάσεις, δίδεται ιδιαίτερη προσοχή ώστε οι φοιτητές να ελέγχουν τη σχέση του σχεδιαστικού εργαλείου με τον σχεδιαζόμενο χώρο, ιδιαίτερα το ζήτημα της κλίμακας, ήτοι των απόλυτων και συγκριτικών μεγεθών του χώρου, αλλά και του κινδύνου υπερβολικής εξάρτησης του σχεδιαζόμενου χώρου από τις ευκολίες του σχεδιαστικού εργαλείου.

Αντικειμενικοί στόχοι



Αναμένεται ότι, μετά την ολοκλήρωση του σεμιναριακού χαρακτήρα μαθήματος, οι φοιτητές θα έχουν αποκτήσει τις βασικές εκείνες γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται για την επιτυχή σχεδίαση, περιγραφή ή αναπαράσταση, χώρων (και κτιρίων) που προγραμματίζονται ή ήδη υφίστανται.

Αναμένεται ότι οι φοιτητές

- θα έχουν κατανοήσει τις βασικές γνώσεις που αφορούν στη σχεδίαση με ΗΥ και

- θα έχουν τη δυνατότητα να τις χρησιμοποιήσουν,

        με αναλυτική σκέψη όσον αφορά στο σχεδιαστικό εργαλείο και

        συνθετική σκέψη όσον αφορά στο σκέλος του εκάστοτε προβλήματος σχεδίασης/αναπαράστασης,

έτσι ώστε να αποδώσουν τον χαρακτήρα και, βεβαίως, όλα τα σημαντικά χαρακτηριστικά, ήδη υφιστάμενων ή προτεινόμενων/σχεδιαζόμενων χώρων σε 2 και σε 3 διαστάσεις.

Ειδικότερα, αναμένεται ότι οι φοιτητές θα αποκτήσουν τα βασικά εφόδια ώστε να μπορούν να περιγράφουν χώρους σε αναπαραστάσεις 2 ή 3 διαστάσεων (κατόψεις,  όψεις, τομές, αξονομετρικά και προοπτικά σχέδια, κίνηση κάμερας σε τρισδιάστατο χώρο). Βεβαίως, οι φοιτητές θα μπορούν να υπολογίσουν πολύ εύκολα ποσοτικά μεγέθη (μήκη, επιφάνειες, όγκους).

Ομοίως, και λόγω του διεθνούς χαρακτήρα της ‘γλώσσας’ της σχεδίασης, οι δεξιότητες που αποκτούν οι φοιτητές ενισχύουν τις δυνατότητές τους να εργαστούν/επικοινωνήσουν σε ομαδικό και σε διεθνές περιβάλλον.