Περιγραφή



Τα στερεά απόβλητα και τα απορρίμματα αποτελούν ένα αναπόσπαστο μέρος στο σχεδιασμό και οργάνωση των οικισμών, ενώ το θέμα της ανακύκλωσής τους απασχολεί πλήθος μηχανικών και επιστημόνων διαφόρων ειδικοτήτων. Η ολοκληρωμένη διαχείριση των στερεών αποβλήτων είναι μία πολυπαραγοντική διαδικασία που πρέπει να μελετάται με περιβαλλοντικά, οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια.

Περιεχόμενο Μαθήματος



Τα θέματα που θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια του μαθήματος περιλαμβάνουν: 

- Βασικές έννοιες και αρχές σχετικά με την ποιότητα των στερεών αποβλήτων και των μεθόδων επεξεργασίας και διάθεσής τους.

- Ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά των αστικών στερεών αποβλήτων.

- Βιωσιμότητα διαχειριστικής στρατηγικής ΣΑ

- Μέθοδοι συλλογής, διάθεσης και επεξεργασίας ΣΑ.

- Χωροθέτηση ΧΥΤΑ.

- Επιλεκτική συλλογή και ανακύκλωση απορριμμάτων.

Στόχοι



Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με θέματα που σχετίζονται με τη διαχείριση, επεξεργασία και ανακύκλωση των στερεών αποβλήτων και των απορριμμάτων. Τα στερεά απόβλητα και τα απορρίμματα αποτελούν ένα αναπόσπαστο μέρος στο σχεδιασμό και οργάνωση των οικισμών, ενώ το θέμα της ανακύκλωσής τους απασχολεί πλήθος μηχανικών και επιστημόνων διαφόρων ειδικοτήτων. Οι φοιτητές, έχοντας κατανοήσει τις βασικές αρχές που διέπουν τα στερεά απόβλητα, θα αποκτήσουν επιπλέον εφόδια σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος, όπως π.χ. χωροθέτηση Χώρων Υγειονομικής Ταφής Απορριμμάτων (ΧΥΤΑ), εκπόνηση μελετών περιβαλλοντικών επιπτώσεων, μελέτες ανακύκλωσης, και θα μπορούν να συνεργαστούν με μεγαλύτερη ευχέρεια με μηχανικούς άλλων ειδικοτήτων.

Βοηθήματα



- Tchobanoglous G. and Kreith F., Εγχειρίδιο διαχείρισης στερεών αποβλήτων Εκδόσεις Τζιόλα (2010).

- Κούγκολος Α. (2007). Εισαγωγή στην Περιβαλλοντική Μηχανική. Εκδόσεις Τζιόλα (2η Έκδοση), Θεσσαλονίκη.

- Παναγιωτακόπουλος Δ., Βιώσιμη διαχείριση αστικών στερεών αποβλήτων (Βʼ έκδοση), Εκδόσεις Ζυγός (2007).

Ανθρώπινο Δυναμικό



Διδάσκοντες: Εμμανουήλ Χριστίνα

Τρόποι αξιολόγησης / εξέτασης



Η βαθμολόγηση του μαθήματος γίνεται:

- Με παράδοση γραπτών απαντήσεων σε ερωτήσεις που θα δίνονται στους φοιτητές μετά το τέλος κάθε μαθήματος (μέγιστος βαθμός το 8).

- Οι φοιτητές που ενδιαφέρονται να βελτιώσουν το βαθμό που πήραν στις ασκήσεις, μπορούν να εξεταστούν γραπτά ή προφορικά στο τέλος του εξαμήνου.