Course Syllabus

Course Syllabus

Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης/ Department of Preschool Education

Ακαδημαϊκό Έτος/Academic Year: 2018-2019

ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ -  WINTER SEMESTER

Ύλη για ΞΓ0.101 & ΞΓ0.102

       Αγγλική Γλώσσα για Ειδικούς και Ακαδημαϊκούς Σκοπούς 1 & 2              

Syllabus for ΞΓ0.101 & ΞΓ0.102 – English Language for Specific and Academic Purposes 1 & 2

 

Γενικές πληροφορίες για το Μάθημα:

Course Information:

Ονομασία: Αγγλική Γλώσσα

Αριθμός Μαθήματος: ΞΓ0.101     &    ΞΓ0.102                                                                                                       

Εξάμηνο: 1ο και 2ο

Μέρες και Ώρες:  Πέμπτη:  12.00-15.00 και

                          Παρασκευή: 09.00-12.00

                                 [6 ώρες εβδομαδιαίως]

Αίθουσες/ Κτίρια:       Πέμπτη: Αίθουσα Σ.Α.Κ.Ε.     (Ημιόροφος, Νέο Κτίριο)

                                    Παρασκευή:  Αίθουσα Γ        (1ος όροφος, κτίριο Δελμούζου)

Πληροφορίες για την Διδάσκουσα/Instructor Information:

Αναστασία-Μαρίνα Τσουτσουλοπούλου (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό)

Anastasia-Marina Tsoutsoulopoulou (Special Teaching Staff)

Β.Α. (Ηonours): Aristotle University of Thessaloniki // M.A.: Queen Mary College, University of London // Ph.D.: Queen Mary & Westfield College, University of London

e-mail: anastasia@uth.gr

Τηλ. Γραφείου: 24210-74682/4

Ώρες Γραφείου:  Τρίτη, 14.00-17.00

Ώρες συνεργασίας φοιτητών: Τρίτη: 14.00-16.00

 

Περίληψη του Μαθήματος

Το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας για Ειδικούς και Ακαδημαϊκούς Σκοπούς επικεντρώνεται σε Αγγλικά γενικής και, κυρίως, εξειδικευμένης χρήσης για την Προσχολική Εκπαίδευση σε όλα τα εξάμηνα. Η διδασκαλία κειμένων, η χρήση του διαδικτύου, η προβολή βίντεο και άλλες δραστηριότητες περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα. Όταν κρίνεται απαραίτητο, γίνονται εν τάχει ενισχυτικά μαθήματα.

Μαθησιακοί στόχοι

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του Μαθήματος της χειμερινής περιόδου, οι φοιτητές αναμένεται να:

·         Έχουν μάθει κάποια ορολογία μέσα από το υλικό που θα επεξεργαστούμε στην τάξη και, στο σύνολο, να έχουν μεγαλύτερη άνεση στην ανάγνωση, εξοικείωση με τη γραφή, την ομιλία και την ακουστική της γλώσσας σε ακαδημαϊκό επίπεδο.

·         Να κάνουν σωστή χρήση καταγραφής βιβλιογραφίας και άλλων δημοσιεύσεων άλλων συγγραφέων.

Προαπαιτούμενες δεξιότητες

Για την εκμάθηση ή/και εμπλουτισμό του λεξιλογίου και την κατανόηση της ύλης, χρειάζεται οι φοιτητές να έχουν ήδη κάποιες στοιχειώδεις γνώσεις γραμματικής, συντακτικού και λεξιλογίου: upper intermediate level (πριν ή μετά το First Certificate in English) – ανεξάρτητα από το εάν έχουν λάβει ή όχι κάποιο πτυχίο στην Αγγλική γλώσσα.

Βαθμολόγηση και Παρουσίες

·         Οι παρουσίες δεν είναι υποχρεωτικές, ωστόσο συντελούν στην επαφή με τη γλώσσα και την εκμάθησή της.

·         Η βαθμολογία του μαθήματος θα περνάει στους ηλεκτρονικούς καταλόγους, μόνον εφόσον οι φοιτητές έχουν δηλώσει το μάθημα στη Γραμματεία του Τμήματός τους. Στην περίπτωση που δεν έχουν εγγραφεί, τότε δεν ισχύει ούτε η εξέταση του Φεβρουαρίου ούτε του Σεπτεμβρίου και θα πρέπει να δηλώσουν το μάθημα τον επόμενο χρόνο, ώστε να μπορούν να λάβουν βαθμό μετά την εξέτασή τους.

·         Όσοι φοιτητές δεν μπορούν να προσέρχονται καθόλου στα μαθήματα, θα βαθμολογηθούν με μόνο κριτήριο τις τελικές εξετάσεις στα Αγγλικά 1 και  στα Αγγλικά 2:                                                                             100% 

·         Όσοι φοιτητές προσέρχονται στο μάθημα, μετράει η παρουσία και η συμμετοχή τους στην τελική βαθμολόγησή τους.

·         Εναλλακτικά: Ο φοιτητής/Η φοιτήτρια μπορεί να απαλλαγεί από τις εξετάσεις του εξαμήνου ως εξής:

·         (α)  Παρουσία με Συμμετοχή στην τάξη (εκτός αν υπάρχει σοβαρός λόγος κωλύματος)    +                                

·         (β)  Γραπτή εργασία + προφορική παρουσίαση, που θα κριθεί επιτυχώς (Αγγλικά 1  ή/και  Αγγλικά 2), εφόσον αυτή δοθεί στο συγκεκριμένο εξάμηνο.                                                                                                                 

Εργασίες/Projects

·         Λόγω υπεράριθμων τάξεων στο σύνολο, μπορούν να δίνουν εργασίες με σκοπό την απαλλαγή από τις τελικές εξετάσεις του εξαμήνου μέχρι 15 ενεργοί φοιτητές ανά εξάμηνο [πλην ειδικών εξαιρέσεων!]. Η καταληκτική ημερομηνία παράδοσης των εργασιών θα ορίζεται στην τάξη σε συνεννόηση με τους φοιτητές και θα αναρτάται στον πίνακα ανακοινώσεων έξω από το Γραφείο Ξένων Γλωσσών (1ος όροφος, κτίριο Δελμούζου, έναντι της αίθουσας διδασκαλίας Α). Πέραν της ορισθείσας ημερομηνίας, οι εργασίες δεν θα γίνονται δεκτές!

·         Εφόσον εγκριθεί η γραπτή εργασία, θα γίνεται υποχρεωτικά προφορική παρουσίαση στην τάξη, η ημερομηνία της οποίας θα ορίζεται κατόπιν συνεννόησης. Ο προφορικός βαθμός θα προστεθεί στον γραπτό, καθώς και στην όλη εικόνα συμμετοχής στην τάξη.

·         Ο τελικός βαθμός των εργασιών θα πρέπει να ανακοινώνεται πριν από την εξεταστική περίοδο, ώστε οι φοιτητές να γνωρίζουν εάν έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς το μάθημα ή όχι.

·         Όσοι δεν ολοκληρώνουν επιτυχώς τις εργασίες τους, θα έχουν δικαίωμα να δώσουν γραπτές εξετάσεις την περίοδο του Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου.

·         Για κάθε e-mail προς την διδάσκουσα, να αναγράφεται από τους φοιτητές το πλήρες ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ τους, το ΤΜΗΜΑ, το ΕΞΑΜΗΝΟ σπουδών τους και ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΗΤΡΩΟΥ (Α.Μ.). Ο Α.Μ. είναι γραμμένος στο πάσο τους. Επίσης, η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ τους (e-mail) για επικοινωνία.

Κείμενα

(α)  2 βιβλία κατά το χειμερινό εξάμηνο από το «Εύδοξος»: (1) Elli Terzoglou, Reviewing English Grammar (2010). Lyhnos-Printhouse: Athens. First published, 1990 (2) Ευδωρίδου, Ελισσάβετ & Θεόδωρος Καρακασίδης, Writing-Ecriture-Scrittura (2015). Εκδόσεις Τζιόλα: Θεσσαλονίκη. και (β) σημειώσεις/φωτοτυπίες της διδάσκουσας με κείμενα και ασκήσεις

Απαραίτητα «υλικά» για την τάξη:

1.      Τα κείμενα

2.      USB («φλασάκι») – π.χ. για παρουσίαση στον η/υ [με word/ powerpoint/ βίντεο, κ.ά.]

3.      Χαρτί και στυλό/μολύβι για σημειώσεις ή εργασία στην τάξη

 

 

 

 

 

 

 

Εβδομαδιαίο πρόγραμμα  -  Week-by-week

ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ ΕΞΑΜΗΝΟΥ:  ΑΓΓΛΙΚΑ 1 /  ENGLISH 1

Week 1 – Welcome! General info about the course     

Welcome students. General info about the teacher and the course, how it is divided into 4 sections throughout the year. Prerequisites for attendance. Discussion and questions regarding the course. Introduction into E.S.P./E.A.P. (English for Specific and Academic Purposes). Different levels of English and how to deal with them in one multi-level classroom.

(a)   Discuss: Why is teaching important? Students tell their opinion, express their thoughts/ feelings. Why they want to be teachers (in a Kindergarten). Family/Society issues.

Week 2 – Writing dialogues. Conversations                   

(b)   Discussion about different topics.

(c)    Kindergarten in nature. About Kindergartens and natural surroundings: discussion.

(d)   Orally: Some phrases we use when we want to introduce ourselves (briefly mentioned).

 (e) Thinking – language as a means of communication and (self-)expression. Why learn English or any other language?

-          Mother tongue. Thinking and words. How we express ourselves – [through Language (speaking, writing) /Gestures/ Body language/ Sign language/ Cultures around the world.       

-          TED-x Talks: Kindergarten in Japan (video)

Week 3 – Human values                                            

Culture and Education. Discussion on “Education” and Human Values. Information versus Knowledge (Γνώσεις/Πληροφορίες vs. Γνώση). Ηumans’ Higher Self & Values, such as: Love, Peace, Non-Violence, Just Behaviour, Surrender (to the higher energy which we call God, in different languages and cultures). Becoming who we really are.

-          Fear and Faith. Discussion and analysis.

-          - “Fear versus Faith”. Read on screen two phrases about fear and faith.

-          Discuss these two issues with students. Trying to visualize fear: e.g., a dragon, a cage, etc. The inescapability we may feel due to certain feelings, our choice of emotions and the blocks we cause in our lives, preventing ourselves from doing things. The “positive” side of fear, when we ought to be cautious. Take risks, be daring, be bold.

Week 4 – Education in Greece. The Kindergarten    

What is education? Information. ‘Educare’ (latin), leading our inner knowledge outwards (εκμαίευση γνώσεων). Γνώσις (Gnosis).

(a)   Education in Greece. Pre-school education in Greece.  Levels of education. Discussion, evaluation, suggestions regarding the educational system in Greece.

(b)   Interpreting the levels of education. Interconnection.

·          Comparison between KGs in Greece and in other countries.

·         Article on Play (one page). Vocabulary.

Week 5 – Education in Greece. The Kindergarten                    

-          Revision of article on “Play”.

-          Exercises – Past papers. Discussion on Education and different matters arising in our discussion. Students expressing their opinions.

-          Showing of video: Kindergarten in Nature (TED-x talks) in British Columbia.

Week 6 – Education in Greece.                                                  

(a)   Education in Greece. Compromising the educational levels. What do we really learn at school? Acquisition and the role of ‘learning’ through seeing, hearing, tasting.

(b)   Getting involved in real-life. Different backgrounds and their influence on our learning at school.

Task:

·         Comparison between KGs in Greece and abroad.

·         TED-X Talks: Bunker Roy and the Barefoot College: viewing in class. Discussion.

Week 7 – Education: What traits should teachers possess?    

1.      Discuss/ Write: What traits should teachers possess?

A short film by Sir Ken Robinson on Education, titled: “CHANGING PARADIGMS”. After the showing: A summary of the film. Some vocabulary. Comments by students on the film.

Week 8 – Education and Emotional Intelligence                    

1.       “Letter to children goes global”. On screen: Reading the letter written by two female teachers addressed to their class. Appreciation of the children and the work they do. This letter will eventually be used as a model for further activity in class.

2.      TASK: Students may be asked to write a letter (alone or in pairs/groups) addressed to a (future) class of their own, showing their appreciation.

Week 9 – Creativity in Everyday Life.                        

- Discuss: What is creativity? Ways to express our creativity (sketching/ decorating/ writing/ composing music, et al).  

Creativity in everyday life: an article by Shelley Berc (October 2015). Read and translate.

Week 10 – Writing. Exercises.                                                           

Making a summary. What is a summary?

-          Oral summary.

-          How to write a summary.

-          TASK: Write a summary (any text).

Week 11 – 2 Video showings (TED-x talks).

(a) Alain de Botton: "Why you will marry the wrong person"

(b) "This is why many people don't love their jobs"

Discussion on liking/not liking what we do/who we are/who we are with - different kinds of relationships.

Why it is important to like what we do. Living with it. Having dreams/goals. What kind are they? How fulfilling?

Are they are own goals in life or other people's dreams, "passed on" to us? Learning ourselves and how to choose

our own likings.

Week 12 – Articles on Strength/Play/Kindergarten. Write a dialogue, whereby a Kindergarten Teacher meets with a student's parent. The Teacher has a portfolio with the student's work up to that date and notes on the child's conduct. Discuss if any issues have arisen in or out of class. Child's behaviour, relationships with other fellow-students. Play, Creativity, Spontaneity, et al.

-          Exercises: Professions; Vocabulary/Derivatives; "By" and its uses/ 10 sentences to complete with the right word (fce-level).                              

Week 13 – Writing up. Wrapping up.                                    

-          Discussion. Revision.

 

 

Εβδομαδιαίο Πρόγραμμα   -   Week-by-week

2ο ΜΕΡΟΣ ΕΞΑΜΗΝΟΥ:   ΑΓΓΛΙΚΑ 2 /  ENGLISH 2

Week 14 -  ENGLISH 2. Reality of Imagination? The Fairy Tale

Reality vs Imagination.

- Reference to a variety of literary genres (Examples). Fiction (with reference to authors). Fairy tales, myths, folklore, fables: some features, characteristic of fairy tales et al. Examples from tales by various authors.

TASK: Write a short fairy tale (Prose: 1 - 2 paragraphs).

On different literary genres. The Fairy Tale. Examples of different tales.

Week 15 – Writing a fairy tale.

Practice writing.                                             

Week 16 – Illustration.

Bring different pictures/ illustrations. The Art of drawing/painting for a fairy tale/ or other children’s book of stories or other subjects. Cartoons. The moving image.

Week 17 – Coming to terms with reality. Imagination vs Reality.

Creative imagination. Creativity in the Arts.

Week 18 - ACADEMIC WRITING                                            

What is academic writing? Samples of academic writing. Choosing a title.

-          TASK: Write a paragraph (or more) on one topic. Topic will be given in class.

Week 19 – Writing.

Practice writing.                                             

Week 20 – Writing a project. 

-          Notes/ Footnotes for projects.

-          How to read and write bibliography (for a project). See Notes

Week 21 – Samples of academic articles. Abstracts             

-          Bringing a variety of academic articles (with abstracts) for students to see.

-          Explain what an abstract is.

-          What do we take into consideration when we attempt to write an academic text/ article? Language; punctuation. Title. References. Which sources are valid and authentic? Where to look for authentic sources?

-          Copyright.

Week 22 – Mini projects                                                        

Writing academic texts.

Week 23 - Monitoring. Revising texts                                    

-          Checking students’ writings.

Week 24 – More on writing. Editing our own writings        

- Writing (book) - How to create our own paper for presentations   

- Consider the audience we address (academic/general public). Language to be used.  

Week 25 – Video showing                                                     

- Presentations in class. Addressing the audience.

Week 26 – Wrapping up                                                        

Wrapping up the material. Grammar. Lexis. How to study and prepare for the semester examinations in English 2.

 

*********

Winter Semester Final examinations: English 1 & English 2

·        * * * * * * *

·         

 

 

Σχετικά με το Μάθημα!

1.      Αλλαγές στην Ύλη του Μαθήματος. Εξεταστέα ύλη.

-          Τα εβδομαδιαία μαθήματα μπορεί να υπόκεινται σε κάποιες αλλαγές ανάλογα με τις ανάγκες των φοιτητών κατά το χειμερινό εξάμηνο.

-          Η εξεταστέα ύλη ανακοινώνεται στην τάξη και στον πίνακα ανακοινώσεων έξω από το Γραφείο Ξένων Γλωσσών πριν τις εξετάσεις του εκάστοτε εξαμήνου.

 

2.      Αξιολόγηση Μαθήματος

Οι φοιτητές που παρακολουθούν το μέγιστο μέρος από τα μαθήματα (πάνω από 7 παρουσίες) μπορούν να αξιολογούν το μάθημα και την διδάσκουσα κάθε εξάμηνο. Ενδέχεται να το κάνουν προφορικά ή/και γραπτά, ανώνυμα, απαντώντας σε ερωτηματολόγιο που μπορεί να μοιραστεί στην τάξη.

 

3.      Ακαδημαϊκή Ακεραιότητα και Πνευματική Ιδιοκτησία

Το μάθημα και οι εργασίες/έρευνες που θα γίνονται, υπόκεινται στους κανόνες περί πνευματικών δικαιωμάτων (Νόμος 2121/1993).

[Βλ.διαδίκτυο: https://www.google.gr/?gfe_rd=cr&ei=wpUjVs7tCMOg8wfViZjYDA&gws_rd=ssl#q=%CE%BD%CF%8C%CE%BC%CE%BF%CF%82+%CF%80%CE%BD%CE%B5%CF%85%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE%CF%82+%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BF%CE%BA%CF%84%CE%B7%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82]

 

4.      Τακτική που θα τηρείται σχετικά με το Μάθημα

·         Όλοι οι φοιτητές χρειάζεται να τηρούν το πρόγραμμα του Μαθήματος κάθε εξάμηνο, καθώς και τις ημερομηνίες κατά τις οποίες θα παραδίδουν τις εργασίες/ασκήσεις τους.

·         Για πληροφορίες σχετικά με το μάθημα μπορούν να απευθύνονται στη διδάσκουσα σε ώρες γραφείου και συνάντησης με τους φοιτητές ή στην τάξη.

·         Για την εγγραφή τους, το πάσο και ό,τι αφορά σε διαδικαστικά ζητήματα σπουδών θα απευθύνονται στη Γραμματεία του Π.Τ.Π.Ε. ή στην Ηλεκτρονική Γραμματεία μέσω διαδικτύου, όπου αυτό εφαρμόζεται.

 

5.      Αναπληρώσεις μαθημάτων

Σε περίπτωση απουσίας της διδάσκουσας λόγω ασθενείας ή συμμετοχής σε ημερίδα/συνέδριο, θα αναρτάται σχετική ανακοίνωση έξω από το Γραφείο Ξένων Γλωσσών ή/και από τη Γραμματεία του Τμήματος για ενημέρωση των φοιτητών εγκαίρως (πλην απροόπτου).

 

6.      Φοιτητές με κινητικές ή άλλες δυσκολίες

Όσοι φοιτητές έχουν οποιαδήποτε δυσκολία ή αδυνατούν να προσέρχονται στη Σχολή για το μάθημα, παρακαλούνται να έρχονται σε επαφή με τη διδάσκουσα, ώστε να βοηθηθούν όσο αυτό είναι δυνατόν, και έγκαιρα.

 

·         Κάθε συνομιλία με τους φοιτητές/ τις φοιτήτριες είναι εμπιστευτική.

e-mail:  anastasia@uth.gr

Τηλ. Γραφείου: 24210-74682/4 (σε ώρες γραφείου)

Γραφείο Ξένων Γλωσσών: κτίριο Δελμούζου, 1ος όροφος

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, Ιάσονος & Φιλελλήνων, Βόλος 38221

 

 

·         *  *  *  *  *  *  *