Course Syllabus

Course Syllabus

ΑΓΓΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ 4

Τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας & Κοινωνικής Ανθρωπολογίας

 

Κωδικός Μαθήματος: ΞΓ01.4 

Είδος Μαθήματος: Υποχρεωτικό Επιλογής Μονάδες ECTS: 5 

Εξάμηνο: 4o  

Προβλεπόμενες Ώρες: 45 (3 ώρες ανά εβδομάδα x 15 εβδομάδες)

Διδάσκουσα: Τσουτσουλοπούλου Αναστασία Μαρίνα  -  anastasia@uth.gr

 

Περιγραφή του Μαθήματος.

Το μάθημα «Αγγλική Γλώσσα 4 για Ειδικούς και Ακαδημαϊκούς σκοπούς» (ESP/EAP) διδάσκεται στο 4ο εξάμηνο σπουδών. 

Η διδασκαλία αποσκοπεί στην εκμάθηση ειδικής ορολογίας στην Αγγλική γλώσσα σε σχέση με το γνωστικό αντικείμενο της Ιστορίας, εμβαθύνοντας ταυτόχρονα στο περιεχόμενο των επιλεγμένων κειμένων.

Βιβλίο: Δήμος Δημουλάς, Englistoria: English through the study of history (Vol. II) (2012). Eκδόσεις Επίκεντρο: Θεσσαλονίκη

Άλλες πηγές: B.B.C., Internet sources, βιβλιογραφία

 

Μαθησιακοί στόχοι.

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του Μαθήματος της εαρινής περιόδου, οι φοιτητές αναμένεται:

  • Να έχουν εμπλουτίσει τις γνώσεις τους ως προς την ορολογία που προκύπτει από την επιστημονική έρευνα και καταγραφή ιστορικών γεγονότων από ακαδημαϊκούς μελετητές της Ιστορίας.
  • Να έχουν μεγαλύτερη εξοικείωση με την ακαδημαϊκή γραφή, καθώς και με την ξένη βιβλιογραφία και μεθόδους έρευνας και καταγραφής της σε εργασίες στην Αγγλική γλώσσα.
  • Να έχουν διευρύνει τη γνώση τους και να έχουν καλύτερη και αρτιότερη επίγνωση κάποιων εννοιών της (Αγγλικής) γλώσσας και σκέψης.

 

  • Για την εκμάθηση και κατανόηση της ύλης, χρειάζεται οι φοιτητές να έχουν ήδη καλή κατάρτιση στην αγγλική γλώσσα: advanced  level - ανεξάρτητα από τη λήψη κάποιου πιστοποιητικού στην αγγλική γλώσσα.

 

 

Αξιολόγηση του μαθήματος. 

(α) Με γραπτές εξετάσεις στο μάθημα «Αγγλικά 4» – ή, για ειδικούς λόγους, προφορικά ή με μεικτό τρόπο (προφορικά/γραπτά), κατόπιν έγκαιρης ενημέρωσης της διδάσκουσας.

 (β) Εναλλακτικά, με γραπτή εργασία και προφορική παρουσίασή της στην τάξη εντός του εξαμήνου, κατόπιν συνεννόησης με την διδάσκουσα.

 

 (γ) Σε κάθε περίπτωση (α+β), η ενεργή συμμετοχή στην τάξη αξιολογείται.

          Στα e-mails, χρειάζεται να αναγράφονται τα εξής στοιχεία του φοιτητή/

της φοιτήτριας:

(1) Ονοματεπώνυμο (όπως έχει δηλωθεί στη Γραμματεία),

(2) Α.Μ.,

(3) Τμήμα (Ι.Α.Κ.Α.),

(4) e-mail

 

Διδακτική Μεθοδολογία.

Η μέθοδος διδασκαλίας επικεντρώνεται στην προσωπική συμμετοχή των συμμετεχόντων φοιτητών/ φοιτητριών και την αλληλεπίδραση. Δραστηριότητες περιλαμβάνουν: ασκήσεις κατανόησης κειμένων, διεύρυνσης ορολογίας, γραφή, ανάγνωση, ερμηνεία ακαδημαϊκών κειμένων.  Γίνεται χρήση τεχνολογικών μέσων.

 

Διδακτέα – εξεταστέα ύλη: Η εξεταστέα ύλη ορίζεται στο τέλος του εξαμήνου.

Η ύλη για το μάθημα Αγγλική γλώσσα για Ειδικούς Σκοπούς 4, καθώς και η εξεταστέα ύλη στο τέλος του εξαμήνου αναρτώνται και στο e-class.

Λέξεις κλειδιά: παράδοση, ιστορία, προφορική ιστορία, πολιτισμός, αρχεία, ιστορική καταγραφή

***

 

 

Διάγραμμα περιεχομένων του μαθήματος  -  Week-by-week

*** ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Το κάθε ακαδημαϊκό εξάμηνο συνολικά έχει το ελάχιστο 13 εβδομάδες και η αίθουσα, οι ώρες και μέρες των μαθημάτων ξένης γλώσσας αναρτώνται από τη Γραμματεία του τμήματος στο Πρόγραμμα του εξαμήνου.

 

 

 

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ / WEEK – BY – WEEK

ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟΑΓΓΛΙΚΑ 4  /  SPRING SEMESTER: ENGLISH 4

 

Week 1 – General info about the course. Introduction                       [05 Feb.2019]

General information about the course. Its aims and goals. Discussion and questions regarding the course.

  • What is “History”? Discussion and development of ideas.
  • History viewed in relation to Culture, Civilization, Mythology and Archaeology. Terms, ideas, beliefs.
  • Social sciences. “Anthropology” – an umbrella term.

Week 2 – History: an overview. Antiquity. Ancient Greece               [12 Feb.2019]

History, Mythology, Tradition, Culture, Civilization. 

History and Literature (Reference to the historical novel – myths in novels. A comparison). 

Defining ‘History’. The roots. Ref. to Herodotus, Thucidides, Hobsbawm, Paul Cartledge, Anthony Bryer, Mark Mazower, A.J.P. Taylor et al - George Orwell, et al.

 “Age and Content”: History taught in schools: content/ ideas/ ideals. 

Objectivity vs. Subjectivity. Sources used; how important is the time-period in which a historian lives, conducts research into and writes history; how he/she may be influenced by the times/social factors/viewpoints.

“Acceptability” vs. “Nonacceptability” of certain notions/events. 

Links on the Internet. BBC Magazine, Britannica, et al.

Week 3 – Viewpoints. From antiquity to modern times                [19 Feb.2019]       

Some elements, common throughout history. How does History affect our lives? Who makes history? People/Individuals in our times, as creators of our own (personal) history. The ticking of the clock and the irreversibility of Time.

Englistoria II. “The Ancient World”. Unit I: Birthplace of the Modern World. (Text taken and revised from: Paul Cartledge, “Greece: Birthplace of the modern world?” The Guardian, 7 November 2010. 

Week 4 – Film showing                                                                     [26 Feb.2019]

“The Black Panther” (dvd - the whole movie). With English subtitles. The message(s) of the film. Myth and History combined –Allegory. Symbols. Discussion.

Week 5 - Englistoria II. Part I: “The Ancient World”                    [05 Mar.2019]

Exercises – 1-5 (except ex. 1: vocabulary for paragraphs 5 onwards).

Week 6 – Englistoria II. Part II: “The Byzantine Era”                  [12 Mar.2019]

[Complete Exercise 1, Unit 1.]

Unit V: “The Battle of Manzikert and the Loss of Asia Minor”. Taken and revised from: D.A. Corobeinikov, “Raiders and Neighbours: The Turks (1040-1304)” in Jonathan Sephard (ed.): The Cambridge History of the Byzantine Empire. Cambridge: Cambridge University Press, 2008, 701-705. Text.

Week 7 –  Englistoria II. “The Byzantine Era”                                   [19 Mar.2019]

Unit V: “The Battle of Manzikert and the Loss of Asia Minor”. Text.

Week 8 – Englistoria II. “The Byzantine Era”                                     [26 Mar.2019]

Unit V: “The Battle of Manzikert and the Loss of Asia Minor”. Text. Exercises.

Week 9 – Englistoria II. “The Byzantine Era”                                     [02 Apr.2019] 

Unit V: “The Battle of Manzikert and the Loss of Asia Minor”. Exercises.

Week 10 – Englistoria II. “The Byzantine Era”                              [09 Apr.2019]

Unit VI: “Thessaloniki in the late Byzantine period.” Taken and revised from: Anthony Bryer, “The Roman Orthodox World (1393-1492)” in Jonathan Sephard (ed.):  The Cambridge History of the Byzantine Empire. Cambridge: Cambridge University Press (2008), pp. 856-860. Text.

Week 11 – Englistoria II. “The Byzantine Era”                              [16 Apr.2019]

Unit VI: “Thessaloniki in the late Byzantine period.” Text. Exercises.

Week 12 - Englistoria II. “The Byzantine Era”                               [07 May.2019]

Unit VI: “Thessaloniki in the late Byzantine period.” Exercises.

Week 13 – Englistoria II. Part III: “Modern Greece”                          [14 May.2019]

Unit VII: “The Messiah and the Bourgeoisie.” Taken and revised from: Mark Mazower, “The Messiah and the Bourgeoisie: Venizelos and Politics in Greece, 1909-1912”, The Historical Journal, Vol. 35, No. 4 (Dec. 1992), pp.885-904. Text.

Projects: presentations.

Week 14 - Englistoria II. Part III: “Modern Greece”                           [21 May.2019]

Unit VII: The Messiah and the Bourgeoisie, ibid. Glossary. Exercises. Projects. 

Week 15 – Englistoria II. Part III: “Modern Greece”                          [28 May.2019]

Recap. Projects. Presentations.

_________________________________

 

Bibliography:  Δημουλάς, Δήμος, Englistoria: English through the Study of

History, (Vol. II) (2012). Επίκεντρο: Θεσσαλονίκη