Περιγραφή



Ο σύγχρονος επιχειρηματικός κόσμος καθίσταται περίπλοκος, πολυσύνθετος, ενιαίος και άρρηκτα συνδεδεμένος με την έλευση των νέων τεχνολογιών. Οι τεχνολογίες της πληροφορικής και των επικοινωνιών όπως το Internet μεταβάλουν και ανασυνθέτουν το επιχειρηματικό σκηνικό. Οι manager που διαθέτουν αντίληψη και γνώση τόσο των τεχνολογικών όσο και των στρατηγικών εφαρμογής των διαδικτυακών μέσων στον επιχειρηματικό οργανισμό θα μπορέσουν να οδηγήσουν τις επιχειρήσεις σε νέα επίπεδα συναλλαγών.

Ως Ηλεκτρονικό Εμπόριο αναφέρεται η στρατηγική διαδικασία της χρήσης των δικτύων και των υπολογιστών για την υποστήριξη των συναλλαγών αγαθών και υπηρεσιών μεταξύ των πελατών και των προμηθευτών. Το Ηλεκτρονικό Εμπόριο επέδρασε και λειτουργεί καθοριστικά στον τρόπο αλληλεπίδρασης μεταξύ των ατόμων και των οργανισμών. Αποτέλεσε εφαλτήριο για τη δημιουργία νέων αγορών, εύρεσης νέων μεθόδων αναζήτησης προμηθευτών, νέων κατευθύνσεων διανομής προϊόντων, νέων μορφών αγοράς. Η επίδραση του Ηλεκτρονικού εμπορίου είναι δυναμική και αναμένεται να αυξηθεί. Τα διευθυντικά – διοικητικά στελέχη πρέπει να είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τις πιθανές εφαρμογές του Ηλεκτρονικού Εμπορίου και να εφαρμόζουν την κατάλληλη για τον επιχειρηματικό τους οργανισμό.

Στόχοι



Σκοπός και παράλληλα στόχος του μαθήματος Ηλεκτρονικού Εμπορίου είναι, με ένα συνδυασμό διαλέξεων, μελέτης περιπτώσεων, ομαδικών συζητήσεων και εργαστηριακών συνεδριών, να κατανοήσουν οι φοιτητές την τρομερή ανάπτυξη του Internet και του World Wide Web και πώς αυτό έχει ένα απίστευτα μεγάλο αντίκτυπο και επίδραση στην επιχειρηματική δραστηριότητα, στη δημόσια διοίκηση και στους πολίτες. Να γνωρίσουν δηλαδή, τον τρόπο με τον οποίο το διαδίκτυο/Web επιτρέπει στις επιχειρήσεις να εφαρμόσουν επιχειρηματικές πρακτικές που πριν ήταν αδιανόητες & αδύνατες. Συγκεκριμένα:

w        Να κατανοήσουν οι φοιτητές την αλληλοσυσχέτιση μεταξύ των τεχνολογιών επικοινωνιών και υπολογιστών με το οικονομικό υπόβαθρο της κοινωνίας

w        Να αποκτήσουν το απαραίτητο υπόβαθρο των εννοιών και των θεωριών που διέπουν το Ηλεκτρονικό Εμπόριο

w        Να αποτιμήσουν την οικονομική και επιχειρηματική επίδραση των αλλαγών που επιφέρουν οι τεχνολογικές αλλαγές

w        Να κατανοήσουν την επίδραση του Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην επιχειρηματική στρατηγική

Βοηθήματα



Το βιβλίο του μαθήματος είναι:

Turban Efraim, King David, McKay Judy, Marshall Peter, Lee Jae, Viehland Dennis, Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Αρχές-Εξελίξεις-Στρατηγική από τη σκοπιά του Manager - 2008,

Εκδόσεις Μ. Γκιούρδας.

ISBN: 960-512-543-9

Έτος έκδοσης: 2008, Αθήνα.

Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 12307

Ιστοσελίδα Βιβλίου http://www.mgiurdas.gr/book-450.aspx

 

Θα δοθούν διαφάνειες όλων των διαλέξεων, σχετικά επιστημονικά άρθρα (από επιστημονικούς εκδοτικούς οίκους όπως Elsevier, Springer κ.ο.κ), case studies και χρήσιμα links. Επίσης τα μαθήματα θα διεξάγονται στο εργαστήριο ούτως ώστε οι φοιτητές να έχουν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με πρακτικά θέματα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Τρόποι αξιολόγησης / εξέτασης



Ο τελικός βαθμός βασίζεται στις τελικές γραπτές εξετάσεις. Υπάρχει προαιρετική εργασία για όσους επιθυμούν να αναλάβουν και λαμβάνει 30%. Απαραίτητη όμως προϋπόθεση, για να επιτύχει ο φοιτητής να περάσει το μάθημα είναι η απόδοσή του στις τελικές εξετάσεις να καλύπτει τουλάχιστον τη βάση.