Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

• Σκοποί και ιδεώδη της παιδείας στην Ομηρική εποχή, στην Αρχαία Ελλάδα, στα Βυζαντινά χρόνια, στην Αναγέννηση.
• Εκπαιδευτικά ιδεώδη στην πορεία της ευρωπαϊκής ιστορίας.
• Παλιά παιδαγωγική και στροφή προς τη νέα παιδαγωγική. Σταθμοί της αγωγής.
• Σοφιστές/ Σωκράτης/ επίδραση σωκρατικού πνεύματος.
• Πλάτων/ πλατωνικοί διάλογοι/ Αριστοτέλης.
• Dewey/ Pestalozzi/ Comenius/ Montessori/ Vygotsky κοκ.

Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Να κατανοήσουν οι φοιτητές την εξέλιξη αντιλήψεων, πρακτικών και θεσμών στο εκπαιδευτικό σύστημα διαχρονικά.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

Όχι

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

Houssaye, J. (2000). Δεκαπέντε παιδαγωγοί-Σταθμοί στην ιστορία της παιδαγωγικής σκέψης
(Καρακατσάνη, Δ.). Εκδόσεις Μεταίχμιο.
Reble, Α. (2005). Ιστορία της παιδαγωγικής. Εκδόσεις Παπαδήμα.
Μουρατίδης, Ι. (2009). Εισαγωγή στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Θέματα φιλοσοφίας φυσικής αγωγής και αθλητισμού. Θεσσαλονίκη.
Παυλίδης, Π. (2008). Θεμελίωση της παιδείας στη φιλοσοφική σκέψη. Εκδόσεις ΑΠΘ.
Πελεγρίνης, Θ. (2006). Αρχές Φιλοσοφίας. Εκδόσεις ΟΕΔΒ.
Ξωχέλλης, Π. (1997). Εισαγωγή στην παιδαγωγική. Θεμελιώδη προβλήματα της παιδαγωγικής
επιστήμης. Εκδόσεις Κυριακίδη.