Μαθησιακοί στόχοι
Στο τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει:
- Να κατανοούν τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν οι ηλικιωμένοι κατά την άσκηση, τη φυσική δραστηριότητα, αλλά και τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής.
- Να κατανοούν μεθοδολογικά ζητήματα στην έρευνα στην τρίτη ηλικία, που συνδέονται κυρίως με τις πολύ μεγάλες διαφορές μεταξύ των ατόμων
- Να κατανοούν τους παράγοντες που συμβάλλουν σημαντικά στη διαμόρφωση της ποιότητας ζωής των ηλικιωμένων, και να γνωρίζουν τρόπους βελτίωση της σωματικής και ψυχικής υγείας μέσα από την άσκηση.
- Να κατανοούν τους μηχανισμούς των θετικών επιδράσεων της άσκησης στη γνωστική λειτουργία των ηλικιωμένων.
Περιεχόμενο μαθήματος
- Εισαγωγή στη γήρανση και την ψυχολογία της γήρανσης
- Φυσιολογικές μεταβολές, απόδοση και fitness κατά την αύξηση της ηλικίας
- Μεθοδολογικά ζητήματα και ατομικές διαφορές στην έρευνα για την γήρανση. Αξιολόγηση της φυσικής δραστηριότητας.
- Υγεία, fitness και ποιότητα ζωής στην τρίτη ηλικία
- Γνωστική λειτουργία και μάθηση στους ηλικιωμένους
- Workshop. Φυσική δραστηριότητα και πνευματική υγεία: ευρήματα και τάσεις σύγχρονων ερευνών.
Βιβλιογραφία
- Birren, J.E. & Schaie, W.K. (2006). Handbook of the Psychology of aging, 6th Burlington, MA: Elsevier Academic Press.
- Poon, L.W., Chodzko-Zajko, W., & Tomprowski, P.D. (2006). Active living, cognitive functioning and aging. Champaign, IL: Human Kinetics.
- Spirduso, W.W., Fransis, K.L., & MacRae, P.G. (2005). Physical Dimensions of Aging, 2nd ed. Champaign, IL: Human Kinetics.
Προαπαιτούμενα
κανένα