Μαθησιακοί στόχοι

Μαθησιακοί στόχοι

Στο τέλος του μαθήματος, οι φοιτητές θα πρέπει:

  • Να κατανοούν τους περιορισμούς που αντιμετωπίζουν οι ηλικιωμένοι κατά την άσκηση, τη φυσική δραστηριότητα, αλλά και τις δραστηριότητες της καθημερινής ζωής.
  • Να κατανοούν μεθοδολογικά ζητήματα στην έρευνα στην τρίτη ηλικία, που συνδέονται κυρίως με τις πολύ μεγάλες διαφορές μεταξύ των ατόμων
  • Να κατανοούν τους παράγοντες που συμβάλλουν σημαντικά στη διαμόρφωση της ποιότητας ζωής των ηλικιωμένων, και να γνωρίζουν τρόπους βελτίωση της σωματικής και ψυχικής υγείας μέσα από την άσκηση.
  • Να κατανοούν τους μηχανισμούς των θετικών επιδράσεων της άσκησης στη γνωστική λειτουργία των ηλικιωμένων.

Περιεχόμενο μαθήματος

Περιεχόμενο μαθήματος

  1. Εισαγωγή στη γήρανση και την ψυχολογία της γήρανσης
  2. Φυσιολογικές μεταβολές, απόδοση και fitness κατά την αύξηση της ηλικίας
  3. Μεθοδολογικά ζητήματα και ατομικές διαφορές στην έρευνα για την γήρανση. Αξιολόγηση της φυσικής δραστηριότητας.
  4. Υγεία, fitness και ποιότητα ζωής στην τρίτη ηλικία
  5. Γνωστική λειτουργία και μάθηση στους ηλικιωμένους
  6. Workshop. Φυσική δραστηριότητα και πνευματική υγεία: ευρήματα και τάσεις σύγχρονων ερευνών.

Βιβλιογραφία

Βιβλιογραφία

  • Birren, J.E. & Schaie, W.K. (2006). Handbook of the Psychology of aging, 6th Burlington, MA: Elsevier Academic Press.
  • Poon, L.W., Chodzko-Zajko, W., & Tomprowski, P.D. (2006). Active living, cognitive functioning and aging. Champaign, IL: Human Kinetics.
  • Spirduso, W.W., Fransis, K.L., & MacRae, P.G. (2005). Physical Dimensions of Aging, 2nd ed. Champaign, IL: Human Kinetics.

Προαπαιτούμενα

Προαπαιτούμενα

κανένα