1. Στο σπιτι που νοικιάζουμε (που ειναι καπως παλιο), μια πορτα σε ενα δωματιο εχει παλιο μηχανισμο που χαλασε (δεν εχει γλωσσιδιο πια που να κλεινει την πορτα) και ειναι δυσκολο να βρω ομοιο. Ετσι το άφησα απο το καλοκαιρι μεχρι τωρα. Παρατηρησα το εξης: το καλοκαίρι η πορτα εκλεινε και ηταν τοσο κοντα στην κάσα της ώστε σφήνωνε ελαφρα και η τριβη δεν την άφηνε να ανοιξει. Τωρα ομως, οσο οι θερμοκρασιες κατεβαίνουν, η πορτα έχει παψει να μενει σφηνωμένη. Να λοιπον σκέφτηκα μια περιπτωση διαστολων και συστολών που αφορα ενα κτίριο. Μια υποθεση που κανει ειναι οτι λογω κρυου μια κοντικη τσιμεντένια κολονα συστέλεται περισσοτερο απο τα γειτονικά της τουβλα και μεγαλώνει την κάσα της πορτας. --- Θυμηθηκα ενα παρομοιο συμβάν στο πατρικο μου σπιτι. Εκει ειχαμε καποιες συρόμενες πορτες που έκλειναν καλα το χειμώνα αλλα το καλοκαίρι δημιουργόταν ενα μικρό κενό. Με εντυπωσιάζει η σκέψη ενος κτιριου που καθώς αλλαζουν οι θερμοκρασίες τεντώνεται ή μαζεύεται λιγο και αυτο εκδηλώνεται σε καποιες τετοιες "λεπτομέρειες"
2. Στο διάστημα των γιορτών πήγαμε σε ενα γαμο. Η κοπέλα τελειόφοιτη παιδαγωγικού στο Δημοκρίτειο και το αγόρι είχε τελειώσει το ιδιο παιδαγωγικο (και για την ώρα δουλευει σε χασάπικο). Ο γάμος ηταν πολυ κεφάτος (ο γαμπρός ηταν παπαδοπαίδι και υπήρχε άφθονη παραδοσιακη μουσική και χορός, θρακιώτικά κλπ) και σε καποια στιγμη παρατηρησα ενα εξυπνο κολπο στην οροφη που χρησιμοποιουσε την οπτική. Ειχαν τις λάμπες αλλα ειχαν κρεμάσει και διάφανες φιγουρες (πολλές). Καθως οι φιγουρες κινουνταν απο τον αέρα οι ανακλάσεις των φωτιστικών αλλάζαν με περίεργους και ενδιαφέροντες τρόπους. Σκεφτόμουν το πώς η χρήση της Φυσικής με έξυπνους τρόπους μπορει να δώσει ένα σωρο όμορφα πράγματα στη ζωή μας. αλλα θελει ανοικτο μυαλο και ανοικτά μάτια. (Πολλοι καλλιτεχνες και πρακτικοι επινοητες δεν έχουν κομπλεξ απέναντι στη Φυσικη και τη συνδιάζουν με πολυ ωραίους τρόπους)
3. Στον ιδιο γαμο παρατηρησα το εξης: Ειχαν κατι πελωρια μεγαφωνα τα οποια ηταν πανω μας και για να στείλουν ήχο σε όλη την αιθουσα ειχαν κανει τα αυτια μας λιγο κουδουνια. Σκέφτομαι τι ευκαιριες υπαρχουν για εξυπνους ανθρωπους (εδω βεβαια μιλαμε για αρκετα εξειδικευμενη γνωση) να επινοήσουν κατι διαφορετικο (ισως με πολλά διάσπαρτα μεγάφωνα) που να δημιουργεί μια καλυτερη ηχητική εμπειρια. Πολλές φορές ουτε οι εργοδοτες δινουν τετοιες ευκαιριες στους εργαζομενους αλλα ουτε και οι εργαζόμενοι σκέφτονται δημιουργικά προκειμένου να κάνουν κάτι πέρα απο την πεπατημένη.
4. Πράγμα που μου φέρνει στο νου ένα όρο που θα ακουσετε στη διάρκεια των σπουδών σας. Τις δεξιότητες του 21ου αιώνα που ειναι ενα αιτημα παράλληλο με την πραγματικότητα ότι ο κόσμος που θα αντιμετωπίσετε (και θα αντιμετωπισουν και οι μαθητές σας) θα έχει πολλές εντάσεις. Θα χρειάζεστε και θα χρειάζονται να επινοούν λύσεις, να συνεργάζονται, να εχετε και να έχουν εσωτερική σταθερότητα. Δεν ειναι ο κόσμος στον οποιο μεγάλωσαν άνθρωποι όπως εγω, όπου υποτίθεται οτι οι επιστήμες θα έδιναν άρτο και θεάματα για όλους.
Γι αυτο εκμεταλευτείτε τις ευκαιρίες των Πανεπιστημιακών σπουδών για να δυναμώσετε τις γνώσεις σας (οχι απλώς να μαζέψετε πληροφορίες) και την κρίση σας και την ικανότητά σσς να επικοινωνείτε βαθιά και με αποτελεσματικότητα με τους συναδέλφους σας.