Αγαπητες και αγαπητοι
χαρηκα με τα θεματα που εντοπισατε ως κυρια για το μάθημα τη Δευτέρα. Περα απο τις περιοχές αρκετοί/ες εντοπίσατε τη σημασία που δίνουμε σε μηχανισμούς , στις διαφορετικές νοηματοδοτησεις που δινουμε σε καποιες οικειες έννοιες στη Φυσικη, σε συγκεκριμένες πρακτικές (οπως η χάραξη δυνάμεων) που ειναι εξειδικευμένες στη Φυσική.Επισης στο οτι δωσατε έμφαση στο τι μπορουμε να κάνουμε με τη γνώση αυτη. Αλλες και αλλοι πάλι δωσατε έμφαση σε εξηγήσεις και καποιοι λιγοι/ες στα μοντέλα.
Επαναλαμβάνω και εγω εδω κάποιες διαφοροποιήσεις αναμεσα στις εξηγήσεις της Φυσικής και τις εξηγήσεις της καθημερινής ζωης που εντοπισαμε στο μάθημα. Οπως σας ειπα, εμεις δεν βλεπουμε τις δυο αυτες προσεγγίσεις ανταγωνιστικά. Θελουμε ομως να μπορειτε (αν το θελησετε) να δινετε εξηγήσεις και να κάνετε προβλεψεις χρησιμοποιόντας τις μεθόδους στις οποιες έχουν καταλήξει οι Φυσικοι. Και για αυτο χρειαζεται να έχουμε συνειδητοποιήσει ότι έχουμε να κάνουμε με δυο πολυ διαφορετικά ύφη εξήγησης (οπως ειναι αλλο ενα αστυνομικό μυθιστόρημα απο μια νουβέλα, αν και ειναι και τα δυο λογοτεχνικά κειμενα)
α) Λέξεις που αντιστοιχουν άμεσα σε σωματικά βιώματα vs λέξεις που αντιστοιχουν σε κρυφους ήρωες, οχι αμεσα βιωματικές. Οι λεξεις/εννοιες της Φυσικής σχηματιζουν δικτυα όπου η μια λέξη παιρνει νοημα απο τις άλλες και μαζι συμπληρώνουν το βιωματικο κόσμο με επιπλέον "ήρωες"¨.
β) εξηγήσεις με ενα βήμα vs εξηγήσεις με περισσοτερα σταδιακά βήματα
γ) εγγυήσεις σε επιχειρήματα που ειναι εμπειρικές γενικεύσεις vs εγγυησεις που ειναι νομοι της Φυσικής
δ) Πραγματικότητα vs Υποθέσεις για την πραγματικότητα
ε) Χοντρική απόδοση του χώρου και του χρόνου vs εξηγήσεις με λεπτομέρεια στο χώρο και στο χρόνο
(Μαλλον θα βαζαμε και την εντονοτερη χρηση των Μαθηματικών στις εξηγήσεις της Φυσικής)