Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Όρασης
Βασίλειος Αργυρόπουλος
Στο μάθημα δίνονται οι βασικές έννοιες της φύσης των προβλημάτων όρασης και των αντίστοιχων εκπαιδευτικών διαφοροποιημένων διαδικασιών που λαμβάνουν χώρα σε ένα ενταξιακό εκπαιδευτικό πλαίσιο ή σε μια σχολική μονάδα ειδικής αγωγής.
Αναλύονται βασικές έννοιες της φύσης των προβλημάτων όρασης και των αντίστοιχων εκπαιδευτικών διαδικασιών που λαμβάνουν χώρα σε ένα ενταξιακό εκπαιδευτικό πλαίσιο. Περιγράφονται ειδικές θεματικές ενότητες, όπως η λειτουργική όραση, κινητικότητα και προσανατολισμός, μαθησιακό περιβάλλον και κατάλληλες προσαρμογές στην εκπαίδευση των παιδιών με σοβαρά προβλήματα όρασης.
Λιγότερα
Στο μάθημα δίνονται οι βασικές έννοιες της φύσης των προβλημάτων όρασης και των αντίστοιχων εκπαιδευτικών διαφοροποιημένων διαδικασιών που λαμβάνουν χώρα σε ένα ενταξιακό εκπαιδευτικό πλαίσιο ή σε μια σχολική μονάδα ειδικής αγωγής.
Αναλύονται βασικές έννοιες της φύσης των προβλημάτων όρασης και των αντίστοιχων εκπαιδευτικών διαδικασιών που λαμβάνουν χώρα σε ένα ενταξιακό εκπαιδευτικό πλαίσιο. Περιγράφονται ειδικές θεματικές ενότητες, όπως η λειτουργική όραση, κινητικότητα και προσανατολισμός, μαθησιακό περιβάλλον και κατάλληλες προσαρμογές στην εκπαίδευση των παιδιών με σοβαρά προβλήματα όρασης.
Στο μάθημα δίνονται οι βασικές έννοιες της φύσης των προβλημάτων όρασης και των αντίστοιχων εκπαιδευτικών διαφοροποιημένων διαδικασιών που λαμβάνουν χώρα σε ένα ενταξιακό εκπαιδευτικό πλαίσιο ή σε μια σχολική μονάδα ειδικής αγωγής.
Αναλύονται βασικές έννοιες της φύσης των προβλημάτων όρασης και των αντίστοιχων εκπαιδευτικών διαδικασιών που λαμβάνουν χώρα σε ένα ενταξιακό εκπαιδευτικό πλαίσιο. Περιγράφονται ειδικές θεματικές ενότητες, όπως η λειτουργική όραση, κινητικότητα και προσανατολισμός, μαθησιακό περιβάλλον και κατάλληλες προσαρμογές στην εκπαίδευση των παιδιών με σοβαρά προβλήματα όρασης.
Θεματικές Ενότητες
- Ανατομία του ματιού,
- Φυσιολογία,
- Λειτουργία και παθολογίες του ματιού,
- Ενδείξεις για την ύπαρξη προβλημάτων όρασης,
- Παραδείγματα,
Λέξεις κλειδιά: παθολογίες του ματιού, προβλημάτων όρασης
- Επιστημονική προσέγγιση της εκπαιδευτικής αξιολόγησης,
- Διαγνωστική εκτίμηση και εκπαιδευτική πράξη,
- Μέθοδοι συλλογής πληροφοριών για εκπαιδευτική αξιολογηση,
Λέξεις κλειδιά: εκπαιδευτική αξιολόγηση, διαγνωστική εκτίμηση
- Αξιολόγηση της οπτικής ικανότητας,
- Αξιολόγηση λειτουργικής όρασης,
Λέξεις κλειδιά: οπτική οξύτητα, λειτουργική όραση
- Ιστορικά στοιχεία,
- Σύγχρονα θεωρητικά πλαίσια για την ένταξη των παιδιών με σοβαρά προβλήματα όρασης,
- Σύγχρονες τάσεις,
Λέξεις κλειδιά: σχολεία τυφλών, ένταξη/ενσωμάτωση
- Εκπαιδευτικές και περιβαλλοντικές διαφοροποιήσεις,
- Ενίσχυση υπολειπόμενης όρασης,
Λέξεις κλειδιά: διαφοροποιήσεις, υπολειπόμενη όραση
- Η ανατομία και φυσιολογία της αφής,
- Μαθαίνοντας μέσω της αφής,
- Απτικές δεξιότητες,
- Απτική αντίληψη,
Λέξεις κλειδιά: αφή, απτικές δεξιότητες, απτική αντίληψη
- Σωματογνωσία,
- Κινητικότητα,
- Προσανατολισμός,
- Χαρακτηριστικά και ιδιαιτερότητες,
- Βιωματικά εργαστήρια,
Λέξεις κλειδιά: σωματογνωσία, κινητικότητα, προσανατολισμός
- Ασκήσεις αυτοεξυπηρέτησης,
- Ρουτίνες,
- Δομημένο μαθησιακό περιβάλλον,
Λέξεις κλειδιά: ρουτίνες, δομημένο μαθησιακό περιβάλλον
- Βασικές αρχές,
- Ιδιαιτερότητες και χαρακτηριστικά,
- Παραδείγματα,
Λέξεις κλειδιά: προγραφικές δεξιότητες, προαναγνωστικές δεξιότητες, Nemeth
- Σημαντικότητα,
- Τρόποι ενίσχυσης,
- Εφαρμογές,
Λέξεις κλειδιά: ταυτότητα, κοινωνικά δίκτυα
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 3682
Αρ. Προβολών : 9685
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Δευτέρα, 20 Μαΐου 2019
- Τρίτη, 16 Απριλίου 2019
- Δευτέρα, 18 Μαρτίου 2019