In file C:\xampp\htdocs\eclass\modules\course_home\course_home.php on line 210 : Unable to execute statement:"Duplicate entry '3176596' for key 'PRIMARY'", sqlstate:"1062", errornum:"23000", statement:"INSERT INTO logins SET user_id = ?, course_id = ?, ip = ?, date_time = FROM_UNIXTIME(1721661244)", elapsed:0.004
In file C:\xampp\htdocs\eclass\modules\course_metadata\CourseXML.php on line 847 : Unable to execute statement:"Table '.\eclass\actions_daily' is marked as crashed and should be repaired", sqlstate:"145", errornum:"HY000", statement:"select SUM(hits) AS cnt FROM actions_daily WHERE course_id = ?", elapsed:0.003001
In file C:\xampp\htdocs\eclass\include\action.php on line 25 : Unable to execute statement:"Table '.\eclass\actions_daily' is marked as crashed and should be repaired", sqlstate:"145", errornum:"HY000", statement:"SELECT id, TIME_TO_SEC(TIMEDIFF(NOW(), last_update)) AS diff, module_id FROM actions_daily WHERE user_id = ? AND course_id = ? AND day = DATE(NOW()) ORDER BY last_update DESC LIMIT 1", elapsed:0.002
In file C:\xampp\htdocs\eclass\include\action.php on line 50 : Unable to execute statement:"Table '.\eclass\actions_daily' is marked as crashed and should be repaired", sqlstate:"145", errornum:"HY000", statement:"SELECT id FROM actions_daily WHERE user_id = ? AND module_id = ? AND course_id = ? AND day = '2024-07-22'", elapsed:0.010001
In file C:\xampp\htdocs\eclass\include\action.php on line 71 : Unable to execute statement:"Table '.\eclass\actions_daily' is marked as crashed and should be repaired", sqlstate:"145", errornum:"HY000", statement:"INSERT INTO actions_daily SET user_id = ?, module_id = ?, course_id = ?, hits = 1, duration = 900, day = '2024-07-22' , last_update = NOW() ", elapsed:0.022001
Εισαγωγικά (το αντικείμενο της Δημογραφίας, η εμφάνιση και η άνδρωσή της- η παρουσία της σαν αυτόνομο επιστημονικό πεδίο, η Δημογραφία στην Ελλάδα).
Οι πηγές πληροφοριών στη Δημογραφία (απογραφές, φυσική κίνηση του πληθυσμού, δημοτολόγια, μητρώα, έρευνες κτλ) και οι φορείς παραγωγής δημογραφικών στοιχείων. Κριτική παρουσίαση, τύπος και διαθεσιμότητα των δεδομένων σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
Οι αδροί δείκτες στην μελέτη των κύριων δημογραφικών συνιστωσών και τα όρια τους στην ερμηνεία και κατανόηση των δομών και των φαινομένων
Η δημογραφική γήρανση και οι συνέπειές της.
Η μελέτη των δημογραφικών δεδομένων στο χρόνο: η σημασία της μεταβλητής χρόνος, το διάγραμμα του LEXIS και η χρήση του για τις ανάγκες της δημογραφικής ανάλυσης, οι βασικοί δείκτες για τη μελέτη των δημογραφικών φαινομένων (ποσοστά, πιθανότητες). Εφαρμογή των προαναφερθέντων στην θνησιμότητα (πίνακες επιβίωσης)
Στοιχεία δημογραφικής ανάλυσης: οι στόχοι της δημογραφικής ανάλυσης και οι δύο βασικοί τύποι (συγχρονική και διαγενεακή ανάλυση), η μελέτη των πληθυσμιακών δομών (πληθυσμιακές πυραμίδες) και των δομικών χαρακτηριστικών του πληθυσμού (δείκτες), η μελέτη της θνησιμότητας, της γονιμότητας; και της μεταναστευτικής κίνησης
Εισαγωγή στις χωρικές διαστάσεις των δημογραφικών φαινομένων
Δημογραφικές θεωρίες και δημογραφική πολιτική (συνοπτική παρουσίαση)
Η σημερινή δημογραφική κατάσταση της Ελλάδας και η θέση της στον ευρύτερο Ευρωπαϊκό χώρο.
Μαθησιακοί στόχοι
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής/ -τρια έχει αποκτήσει τις βασικές γνώσεις των μεθόδων και τεχνικών της δημογραφικής ανάλυσης και έχει την ικανότητα να τις χρησιμοποιεί, αξιοποιώντας τα διαθέσιμα δεδομένα, για την μελέτη ενός πληθυσμού. Ταυτόχρονα έχει τη ικανότητα αξιοποιεί τις γνώσεις αυτές στα πλαίσια της εκπόνησης αναπτυξιακών, χωροταξικών ή πολεοδομικών μελετών και ερευνών, όπου υπεισέρχεται η μεταβλητή «πληθυσμός».
Όσον αφορά στις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο επιτυχών στο μάθημα, αυτές έχουν ως εξής:
Ικανότητα αναζήτησης δεδομένων, ανάλυσης και σύνθεση τους
Ικανότητα λήψης αποφάσεων βασιζόμενος στα αποτελέσματα των αναλύσεων του πληθυσμού (πχ. Η μελέτη ενός πληθυσμού μιας χωρικής ενότητας καταλήγει ότι ο πληθυσμός αυτός είναι και θα παραμείνει ιδιαίτερα νεανικός Επομένως στον βραχυχρόνιο-μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό θα πρέπει να υπάρξουν προβλέψεις για την κάλυψη των αναγκών σε σχολεία, παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς κ.α)
Ικανότητα εκπόνησης αυτόνομης, αλλά και ομαδικής εργασίας σε ένα μελλοντικό διεπιστημονικό περιβάλλον
Ικανότητα στην προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης, μέσα από την ανάπτυξη των κριτικών ικανοτήτων, ως και των δυνατοτήτων ανάπτυξης της μαθηματικής σκέψης και κατανόησης των σχέσεων συνδέουν τα διάφορα φαινόμενα στο εσωτερικό του εν λόγω πεδίου.
Βιβλιογραφία
Κοτζαμάνης Β., (2009), Στοιχεία Δημογραφίας, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Θεσσαλίας, Βόλος
Συνίσταται η επίσκεψη στο δικτυακό τόπου του Εργαστηρίου (http://www.demography-lab.prd.uth.gr) όπου έχει καταχωρηθεί επιπρόσθετο εκπαιδευτικό υλικό.
Μέθοδοι αξιολόγησης
Η αξιολόγηση γίνεται βάσει γραπτού διαγωνίσματος στο τέλος του εξαμήνου ως και 2-3 τεστ επιμερισμένων στην διάρκεια του εξαμήνου. Στο τελικό διαγώνισμα οι φοιτητές δύνανται να χρησιμοποιούν τα βοήθημα που έχουν επιλέξει ανάμεσα στα προτεινόμενα ως και τις σημειώσεις που κρατούν στην διάρκεια του μαθήματος.
Βιβλιογραφική αναφορά μαθήματος
Βύρων Κοτζαμάνης. Δημογραφία. Ανακτήθηκε την Δευτέρα, 22 Ιουλίου 2024 από http://archive.eclass.uth.gr/eclass/courses/MHXA280/
Το μάθημα «Δημογραφία» εντάσσεται σε 2 από τις 7 βασικές ενότητες μαθημάτων του Προγράμματος σπουδών του ΤΜΧΠΠΑ, και ειδικότερα στις ενότητες «γεωγραφία και το περιβάλλον» και «κοινωνικές επιστήμες του χώρου».
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση του φοιτητή με τις πηγές πληροφοριών στη Δημογραφία και την αξιοποίηση τους για τις ανάγκες της δημογραφικής ανάλυσης (βλ. τις βασικές μεθόδους και τεχνικές της). Η διδακτέα ύλη συνοπτικά περιλαμβάνει τα κάτωθι:
Εισαγωγικά (το αντικείμενο της Δημογραφίας, η εμφάνιση και η άνδρωσή της- η παρουσία της σαν αυτόνομο επιστημονικό πεδίο, η Δημογραφία στην Ελλάδα).
Οι πηγές πληροφοριών στη Δημογραφία (απογραφές, φυσική κίνηση του πληθυσμού, δημοτολόγια, μητρώα, έρευνες κτλ) και οι φορείς παραγωγής δημογραφικών στοιχείων. Κριτική παρουσίαση, τύπος και διαθεσιμότητα των δεδομένων σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
Οι αδροί δείκτες στην μελέτη των κύριων δημογραφικών συνιστωσών και τα όρια τους στην ερμηνεία και κατανόηση των δομών και των φαινομένων
Η δημογραφική γήρανση και οι συνέπειές της.
Η μελέτη των δημογραφικών δεδομένων στο χρόνο: η σημασία της μεταβλητής χρόνος, το διάγραμμα του LEXIS και η χρήση του για τις ανάγκες της δημογραφικής ανάλυσης, οι βασικοί δείκτες για τη μελέτη των δημογραφικών φαινομένων (ποσοστά, πιθανότητες). Εφαρμογή των προαναφερθέντων στην θνησιμότητα (πίνακες επιβίωσης)
Στοιχεία δημογραφικής ανάλυσης: οι στόχοι της δημογραφικής ανάλυσης και οι δύο βασικοί τύποι (συγχρονική και διαγενεακή ανάλυση), η μελέτη των πληθυσμιακών δομών (πληθυσμιακές πυραμίδες) και των δομικών χαρακτηριστικών του πληθυσμού (δείκτες), η μελέτη της θνησιμότητας, της γονιμότητας; και της μεταναστευτικής κίνησης
Δημογραφικές θεωρίες και δημογραφική πολιτική (συνοπτική παρουσίαση)
Η σημερινή δημογραφική κατάσταση της Ελλάδας και η θέση της στον ευρύτερο Ευρωπαϊκό χώρο.
Η αξιολόγηση γίνεται βάσει γραπτού διαγωνίσματος στο τέλος του εξαμήνου ως και 2-3 τεστ επιμερισμένων στην διάρκεια του εξαμήνου. Στο τελικό διαγώνισμα οι φοιτητές δύνανται να χρησιμοποιούν τα βοήθημα που έχουν επιλέξει ανάμεσα στα προτεινόμενα ως και τις σημειώσεις που κρατούν στην διάρκεια του μαθήματος.
Το μάθημα «Δημογραφία» εντάσσεται σε 2 από τις 7 βασικές ενότητες μαθημάτων του Προγράμματος σπουδών του ΤΜΧΠΠΑ, και ειδικότερα στις ενότητες «γεωγραφία και το περιβάλλον» και «κοινωνικές επιστήμες του χώρου».
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση του φοιτητή με τις πηγές πληροφοριών στη Δημογραφία και την αξιοποίηση τους για τις ανάγκες της δημογραφικής ανάλυσης (βλ. τις βασικές μεθόδους και τεχνικές της). Η διδακτέα ύλη συνοπτικά περιλαμβάνει τα κάτωθι:
Εισαγωγικά (το αντικείμενο της Δημογραφίας, η εμφάνιση και η άνδρωσή της- η παρουσία της σαν αυτόνομο επιστημονικό πεδίο, η Δημογραφία στην Ελλάδα).
Οι πηγές πληροφοριών στη Δημογραφία (απογραφές, φυσική κίνηση του πληθυσμού, δημοτολόγια, μητρώα, έρευνες κτλ) και οι φορείς παραγωγής δημογραφικών στοιχείων. Κριτική παρουσίαση, τύπος και διαθεσιμότητα των δεδομένων σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
Οι αδροί δείκτες στην μελέτη των κύριων δημογραφικών συνιστωσών και τα όρια τους στην ερμηνεία και
Το μάθημα «Δημογραφία» εντάσσεται σε 2 από τις 7 βασικές ενότητες μαθημάτων του Προγράμματος σπουδών του ΤΜΧΠΠΑ, και ειδικότερα στις ενότητες «γεωγραφία και το περιβάλλον» και «κοινωνικές επιστήμες του χώρου».
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση του φοιτητή με τις πηγές πληροφοριών στη Δημογραφία και την αξιοποίηση τους για τις ανάγκες της δημογραφικής ανάλυσης (βλ. τις βασικές μεθόδους και τεχνικές της). Η διδακτέα ύλη συνοπτικά περιλαμβάνει τα κάτωθι:
Εισαγωγικά (το αντικείμενο της Δημογραφίας, η εμφάνιση και η άνδρωσή της- η παρουσία της σαν αυτόνομο επιστημονικό πεδίο, η Δημογραφία στην Ελλάδα).
Οι πηγές πληροφοριών στη Δημογραφία (απογραφές, φυσική κίνηση του πληθυσμού, δημοτολόγια, μητρώα, έρευνες κτλ) και οι φορείς παραγωγής δημογραφικών στοιχείων. Κριτική παρουσίαση, τύπος και διαθεσιμότητα των δεδομένων σε εθνικό και περιφερειακό επίπεδο, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
Οι αδροί δείκτες στην μελέτη των κύριων δημογραφικών συνιστωσών και τα όρια τους στην ερμηνεία και