Μέθοδοι Έρευνας
Βύρων Κοτζαμάνης
Στα πλαίσια του μαθήματος αυτού, μετά από μια πρώτη εισαγωγή στο κεντρικό αντικείμενο εξετάζονται διαδοχικά οι κύριες φάσεις της ερευνητικής διαδικασίας, και ειδικότερα: --η διατύπωση του κεντρικού ερωτήματος, --η διερεύνηση του πεδίου, --η ανάπτυξη του προβληματισμού/προβληματικής --η δόμηση του μοντέλου ανάλυσης (διατύπωση των κεντρικών υποθέσεων και των βασικών εννοιολογικών εργαλείων, υποθέσεις και μοντέλα ανάλυσης) --η παρατήρηση (ιδιαιτερότητα της παρατήρησης στις Κ.Ε., τι-ποιον-πως παρατηρώ, --προσδιορισμός-επιλογή΄των μέσων παρατήρησης, έλεγχος τους και συλλογή των δεδομένων με ιδιαίτερη έμφαση στην δόμηση του ερωτηματολογίου ως μεθόδου συλλογής στοιχείων) --η ανάλυση των δεδομένων (συνοπτική παρουσίαση) --συμπεράσματα.
Το μάθημα αυτό συμβάλει σημαντικά στην εκπόνηση των διπλωματικών εργασιών των φοιτητών του Τμήματος, ανεξαρτήτως του θέματος που θα διαπραγματευθούν και επιπλέον έχει ως στόχο να εξοικειώσει τους φοιτητές με λογική την διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσουν για να απαντήσουν σε ένα ερευνητικό ερώτημα.
ΛιγότεραΣτα πλαίσια του μαθήματος αυτού, μετά από μια πρώτη εισαγωγή στο κεντρικό αντικείμενο εξετάζονται διαδοχικά οι κύριες φάσεις της ερευνητικής διαδικασίας, και ειδικότερα: --η διατύπωση του κεντρικού ερωτήματος, --η διερεύνηση του πεδίου, --η ανάπτυξη του προβληματισμού/προβληματικής --η δόμηση του μοντέλου ανάλυσης (διατύπωση των κεντρικών υποθέσεων και των βασικών εννοιολογικών εργαλείων, υποθέσεις και μοντέλα ανάλυσης) --η παρατήρηση (ιδιαιτερότητα της παρατήρησης στις Κ.Ε., τι-ποιον-πως παρατηρώ, --προσδιορισμός-επιλογή΄των μέσων παρατήρησης, έλεγχος τους και συλλογή των δεδομένων με ιδιαίτερη έμφαση στην δόμηση του ερωτηματολογίου ως μεθόδου συλλογής στοιχείων) --η ανάλυση των δεδομένων (συνοπτική παρουσίαση) --συμπεράσματα.
Το μάθημα αυτό συμβάλει σημαντικά στην εκπόνηση των διπλωματικών εργασιών των φοιτητών του Τμήματος, ανεξαρτήτως του θέματος που θα διαπραγματευθούν και επιπλέον έχει ως στόχο να εξοικειώσει τους φοιτητές με λογική την διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσουν για να
Στα πλαίσια του μαθήματος αυτού, μετά από μια πρώτη εισαγωγή στο κεντρικό αντικείμενο εξετάζονται διαδοχικά οι κύριες φάσεις της ερευνητικής διαδικασίας, και ειδικότερα: --η διατύπωση του κεντρικού ερωτήματος, --η διερεύνηση του πεδίου, --η ανάπτυξη του προβληματισμού/προβληματικής --η δόμηση του μοντέλου ανάλυσης (διατύπωση των κεντρικών υποθέσεων και των βασικών εννοιολογικών εργαλείων, υποθέσεις και μοντέλα ανάλυσης) --η παρατήρηση (ιδιαιτερότητα της παρατήρησης στις Κ.Ε., τι-ποιον-πως παρατηρώ, --προσδιορισμός-επιλογή΄των μέσων παρατήρησης, έλεγχος τους και συλλογή των δεδομένων με ιδιαίτερη έμφαση στην δόμηση του ερωτηματολογίου ως μεθόδου συλλογής στοιχείων) --η ανάλυση των δεδομένων (συνοπτική παρουσίαση) --συμπεράσματα.
Το μάθημα αυτό συμβάλει σημαντικά στην εκπόνηση των διπλωματικών εργασιών των φοιτητών του Τμήματος, ανεξαρτήτως του θέματος που θα διαπραγματευθούν και επιπλέον έχει ως στόχο να εξοικειώσει τους φοιτητές με λογική την διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσουν για να
Θεματικές Ενότητες
Ενότητα 1.1: Η επιστήμη ως προσπάθεια συστηματικής και αυστηρής γνώσης του κόσμου, επιστημονική σκέψη/επιστημονικότητα/επιστημονική γνώση στις φυσικές και ανθρωπιστικές επιστήμες.
Ενότητα 1.2: Η Ιδιαιτερότητα των κοινωνικών επιστημών
Ενότητα 2.0: Κοινωνικές Επιστήμες & Κοινωνική Έρευνα – Εισαγωγή/Ενότητα 2.1: Η Διατύπωση του Κεντρικού Ερωτήματος-Προβλήματος/Ενότητα 2.2: Η Διερεύνηση του Πεδίου/Ενότητα 2.3: Η ανάπτυξη του προβληματισμού-της προβληματικής/Ενότητα 2.4: Η δόμηση του μοντέλου ανάλυσης/Ενότητα 2.5: Η παρατήρηση/Ενότητα 2.6: Η ανάλυση δεδομένων/Ενότητα 2.7: Τα συμπεράσματα
Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα
Αρ. Επισκέψεων : 1238
Αρ. Προβολών : 6856
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- - Δεν υπάρχουν ανακοινώσεις -