ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

ΕΥΦΡΟΣΥΝΗ-ΑΛΚΗΣΤΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΟΛΛΙΑ

Περιγραφή

Το μάθημα εμπίπτει στη θεματική περιοχή μάθηση και διδασκαλία. Νέες Τεχνολογίες, που χρησιμοποιώντας την εφαρμογή ενεργών παιδαγωγικών μεθόδων και τρόπων μάθησης, συμβάλουν σε μια διδασκαλία καλύτερης ποιότητας. Τρόπος κατασκευής και χρήσης κατάλληλα σχεδιασμένου διαδικτυακού χώρου ως εργαλείο υποστήριξης μαθημάτων, ασύγχρονου και σύγχρονου (HTML, Κειμενογράφος για την HTML, Επικεφαλίδα, τίτλος, σώμα, Μορφοποίηση κειμένου, Λίστες, Εικόνα, κείμενο και εικόνα, Σύνδεσμοι, Πίνακες). Κατασκευή φορμών αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης. Χρήση πακέτων λογισμικού για προσομοιώσεις, εικονικές διδασκαλίες, κατασκευή εκπαιδευτικών παρουσιάσεων.

Κωδικός: DIB118
Κατηγορία: Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοϊατρική » Προπτυχιακό
CC - Αναφορά Δημιουργού
CC - Αναφορά Δημιουργού

Θεματικές Ενότητες

Για πρώτη φορά στην ελληνική εκπαίδευση, ένα Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (ΕΠΠΣ) Πληροφορικής σχεδιάστηκε και ολοκληρώθηκε το Δεκέμβρη του 1997 και θεσμοθετήθηκε μέσα στο 1998. Το πλαίσιο αυτό Επιδιώκει αφενός να οριοθετήσει έναν ενιαίο τρόπο θεώρησης της ένταξης των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και αφετέρου να δώσει απαντήσεις µε σφαιρικό τρόπο στα κύρια θέματα που αφορούν την ένταξη των ΤΠΕ σε όλο το φάσμα του ελληνικού σχολικού συστήματος. ΤΠΕ = ο συνδυασμός της τεχνολογίας της Πληροφορικής με άλλες συσχετιζόμενες τεχνολογίες και ειδικότερα με αυτές των επικοινωνιών.

Καλλιέργεια του πληροφορικού γραμματισμού, κατανόηση βασικών εννοιών γνωστικών αντικειμένων όπως είναι η Γλώσσα, τα Μαθηματικά και οι Φυσικές Επιστήμες και ανάπτυξη ανώτερων γνωστικών δεξιοτήτων μέσα από τη δημιουργία συνθηκών οικοδόμησης της νέας γνώσης από τους ίδιους τους μαθητές.

Στη διδακτική διαδικασία σημαίνοντα ρόλο παίζει η προσωπικότητα του διδάσκοντα, τα επιστημονικά-γνωστικά αντικείμενα τα οποία καλείται να διδάξει, το θεωρητικό-επιστημονικό πλαίσιο, το οποίο αποφασίζει να ακολουθήσει και οι θεωρίες μάθησης που ο ίδιος υιοθετεί εντός της αίθουσας.

Ένταξη, ενσωμάτωση και αξιοποίηση ΤΠΕ στα εκπαιδευτικά συστήματα. Συνάρτηση πολλών παραμέτρων: α. πρόγραμμα σπουδών, β. επίπεδο εκπαίδευσης που αφορά η εισαγωγή και η ένταξη, γ. διδακτικοί + γνωστικοί στόχοι, δ. οικονομικές, πολιτικές + κοινωνικές συγκυρίες -την περίοδο της εισαγωγής, ε. επίπεδο τεχνολογικής ανάπτυξης, στ. φιλοσοφικές + ιδεολογικές θεωρήσεις των πρωτεργατών της ένταξης.

Τεχνοκρατικό μοντέλο: ΤΠΕ ► αυτόνομο γνωστικό αντικείμενο σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, Ολοκληρωμένο ή ολιστικό μοντέλο (διαθεματική προσέγγιση): ΤΠΕ ► εργαλεία γνώσης, έρευνας και μάθησης που διαπερνά όλα τα γνωστικά αντικείμενα, Πραγματολογικό μοντέλο: ΤΠΕ ► διδασκαλία ενός αμιγούς μαθήματος γενικών γνώσεων πληροφορικής και προοδευτική αξιοποίηση των ΤΠΕ ως μέσου στήριξης όλων των γνωστικών αντικειμένων.

 

Η οικοδόμηση των γνώσεων από τα υποκείμενα που μαθαίνουν βασίζεται στην ίδια τη δραστηριότητα του μαθητευόμενου, στην προσφορά ευνοϊκών για τη μάθηση καταστάσεων, στη διαμεσολάβηση του ενήλικα και στο ρόλο του κοινωνικού περιβάλλοντος, στη χρήση γλωσσικών και συμβολικών μορφών για επικοινωνία και αναπαράσταση, διαθεματικά.

Δομή σεναρίου

  • Τάξη αναφοράς και εμπλεκόμενα γνωστικά αντικείμενα
  • Τίτλος σεναρίου
  • Συμβατότητα με το πρόγραμμα σπουδών
  • Παιδαγωγική προσέγγιση
  • Διδακτικοί στόχοι
  • Πρωτοτυπία, Προστιθέμενη αξία
  • Μαθησιακές δραστηριότητες
  • Τρόπος οργάνωσης διδασκαλίας και ρόλοι μαθητών και εκπαιδευτικού
  • Εκτιμώμενη διάρκεια
  • Αξιολόγηση
  • Επεκτασιμότητα
  1. Συστήματα καθοδηγούμενης διδασκαλίας,
  2. Περιβάλλοντα μάθησης μέσω (καθοδηγούμενης ή όχι) ανακάλυψης και διερεύνησης,
  3. Περιβάλλοντα έκφρασης, οικοδόμησης, αναζήτησης και επικοινωνίας της πληροφορίας.

Οι εκπαιδευτικοί χρειάζονται μεγαλύτερη υποστήριξη κατά τη χρήση των νέων τεχνολογιών σε συνεργατικά περιβάλλοντα. Έτσι θα μπορούν να μπορούν να προσδιορίσουν τα προβλήματα αλλά και τις δυνατότητές τους και να βρουν τρόπους για να διαμορφώσουν αυτές τις δραστηριότητες στη δική τους διδακτική πρακτική με τους εκπαιδευόμενους.

Τα εκπαιδευτικά λογισμικά και περιβάλλοντα που σχεδιάζονται λαμβάνουν υπόψη τις γνωστικές θεωρίες μάθησης. Εστιάζουν στην οικοδόμηση της γνώσης από τον ίδιο το μαθητή, που διερευνά, ανακαλύπτει σταδιακά, κάνει υποθέσεις τις οποίες επαληθεύει ή διαψεύδει και το εκπαιδευτικό περιβάλλον στηρίζει αυτή την πορεία.

Το εργαστήρι πληροφορικής περιέχει σαφώς Συστατικά μέρη και κύριος –«διοικητικός» υπεύθυνος είναι ο Διευθυντής. Υπάρχει επίσης ο Υπεύθυνος του Τομέα Πληροφορικής, ο Υπεύθυνος Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. Η χωροταξία παίζει σημαίνοντα ρόλο και πρέπει να τηρούνται συγκεκριμένα υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα.

Εκπαιδευτική Τεχνολογία ή αλλιώς η Πληροφορική στην εκπαίδευση. Δεν υπάρχει μοναδικός και καθολικά αποδεκτός ορισμός. Οι ορισμοί της εκπαιδευτικής τεχνολογίας πρέπει να εστιάζουν στη διαδικασία της εφαρμογής εργαλείων για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Το αντικειμενικά γνωστό, με την έννοια της δημοσιοποιημένης εκδοχής του, καταλαμβάνει εκείνο το σύνολο που ο ερευνητής καλείται να διερευνήσει, να αξιολογήσει και να αναπτύξει την απαιτούμενη διαλεκτική σχέση προκειμένου να προχωρήσει στην παραγωγή νέας γνώσης.

Ανοικτό Ακαδ. Μάθημα

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
Επίπεδο: A+

Αρ. Επισκέψεων :  1851
Αρ. Προβολών :  6765

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις