Στον 4ο αι. π.Χ. συνεχίζεται στον αττικό Κεραμεικό το «διακοσμητικό στυλ» της προηγούμενης περιόδου. Συνυπάρχει στις πρώτες δεκαετίες του αιώνα με το «απλούστερο στυλ» , ενώ εμφανίζονται και τα αγγεία με ανάγλυφη διακόσμηση ή αυτά που συνδυάζουν την ανάγλυφη με την ερυθρόμορφη τεχνική , όπως οι λήκυθοι του Αθηναίου κεραμέα Ξενόφαντου που δούλεψε στην Κριμαία. Για την αγορά στο Κερτς (Παντικάπαιον της Κριμαίας) αναπτύσσεται στην Αθήνα από το 370 έως το 320 π.Χ. ο ρυθμός ή στυλ Κερτς, με έντονη πολυχρωμία, έμφαση στη διακοσμητική λεπτομέρεια και επίδραση της μεγάλης πλαστικής. Τα συνήθη θέματα στα αγγεία αυτά είναι από τον κόσμο των γυναικών, του μύθου και της λατρείας. Κυριότερος εκπρόσωπος του Ρυθμού Κερτς είναι ο Ζωγράφος του Μαρσύα.
Λέξεις Κλειδιά: Ρυθμός Κερτς, Zωγράφος του Μαρσύα, Ξενόφαντος, Zωγράφος του Δαρείου, Ασστέας, αγγεία φλύακες, Μακεδονικοί τάφοι, βασιλικό κυνήγι στον λεγόμενο τάφο του Φιλίππου Β΄, τοιχογραφία με την αρπαγή της Περσεφόνης στον κιβωτιόσχημο τάφο της Βεργίνας.
Παρουσιάσεις: |
|
Αγγειογραφία και Μεγάλη Ζωγραφική 4ου αι. π.Χ. |