Έχει δεχθεί κριτική γιατί καθιερώνει μια «αντιφατική» διπλή ταυτότητα που τελικά χωρίζει τους «Άλλους» από «Εμάς». Προτείνεται εναλλακτικά η «παρατηρητική συμμετοχή» (observant participant) της καθημερινότητας του εθνογράφου.
Αποτελεί κριτική της λογικής του ερωτηματολογίου και της καταγραφής στοιχείων από πληροφορητές.
Αποτελεί ενσώματη και υποκειμενική εμπειρία. Το σώμα του ανθρωπολόγου γίνεται ερευνητικό εργαλείο.
Προτάθηκε από τον Μπρονισλάβ Μαλινόφσκι ως τρόπος απόμακρυνσης από την αποικιακή έρευνα «στη βεράντα» των λευκών–ανάγκη “εγκατάστασης” σε οικισμούς των ιθαγενών.