Τεχνικό Σχέδιο
Ψαθά Εύα, Λάλου Γεωργία, Πουρνάρας Δημήτρης, Πρίγκου Ματίνα, Κατσαφάδου Σωτηρία, Σαπουνάκης Αριστείδης
Περιγραφή - περιεχόμενο του μαθήματος
Το μάθημα αποτελείται κατά κύριο λόγο από ατομικές ασκήσεις γραμμικού σχεδίου καλύπτοντας παράλληλα την απαραίτητη θεωρία αναφορικά με την λογική και το λεξιλόγιο του αρχιτεκτονικού, πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδίου. Το μάθημα έχει εργαστηριακό χαρακτήρα και διεξάγεται σχεδόν αποκλειστικά στα σχεδιαστήρια της σχολής, με πολύ μικρό μέρος των ζητουμένων εργασιών να ολοκληρώνεται από τους φοιτητές στο σπίτι τους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η εξάσκηση στο τεχνικό σχέδιο γίνεται κάτω από την στενή παρακολούθηση των διδασκόντων με στόχο να υπάρχει συνεχής και συστηματική υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας τόσο από πλευράς τεχνικής, αναφορικά με τα εργαλεία και τις τεχνικές της σχεδίασης, όσο και εννοιολογικής, σε σχέση δηλαδή με την σημασία των διαφορετικού είδους γραμμών και συμβολισμών.
Οι ασκήσεις ξεκινούν από την σχεδίαση απλών διακοσμητικών μοτίβων που στοχεύουν στην εισαγωγή των φοιτητών στη λογική του γραμμικού σχεδίου και καταλήγουν με την σχεδίαση τρισδιάστατων υφιστάμενων διαμορφώσεων και κατασκευών. Στις τελευταίες οι φοιτητές θα έχουν πλήρη κατανόηση των κανόνων της απεικόνισης και της αντιστοιχίας του δισδιάστατου σχεδίου με το αντικείμενο που περιγράφει σε όλη την πολυπλοκότητά του. Οι ασκήσεις αρχιτεκτονικού σχεδίου περιλαμβάνουν την σχεδίαση κατόψεων, όψεων, τομών και τοπογραφικών σχεδιαγραμμάτων και αναφέρονται τόσο σε κτιριακά έργα καθεαυτά όσο και σε σχεδίαση μετά από αποτύπωση μίας συγκεκριμένης ενότητας δημόσιου χώρου, όπως πλατεία μέσα στην πόλη.
Σημαντικό στοιχείο που χρειάζεται κατανόηση και εξοικείωση είναι η έννοια της κλίμακας η οποία προσεγγίζεται και αναλύεται σε κάθε άσκηση.
Σε κάθε άσκηση ζητείται από τους φοιτητές να αυτενεργήσουν συνθέτοντας ένα μικρό μέρος του τελικού σχεδιαστικού τους αντικειμένου, όπως για παράδειγμα μια πλακόστρωση.
Μαθησιακοί στόχοι
Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος οι φοιτητές αναμένεται να έχουν αποκτήσει τις παρακάτω συγκεκριμένες γνώσεις και δεξιότητες που αποτελούν και τους μαθησιακούς στόχους του μαθήματος:
1. να έχουν πλήρη κατανόηση του τρόπου περιγραφής/απεικόνισης/αναπαράστασης υφιστάμενων ή σχεδιαζόμενων τρισδιάστατων μορφών του χώρου με δισδιάστατο τρόπο, είτε οι μορφές αυτές είναι κτιριακές είτε αποτελούν μεγαλύτερες ενότητες που εκτείνονται στον χώρο,
2. να έχουν κατανοήσει την έννοια της κλίμακας και να έχουν εξοικειωθεί με την γρήγορη μετάβαση από την μία κλίμακα στην άλλη,
3. να έχουν πλήρη κατανόηση του λεξιλογίου και των συμβολισμών του αρχιτεκτονικού αλλά και του πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδίου,
4. να έχουν αποκτήσει την δεξιότητα να χειρίζονται τα μολύβια, τα πενάκια, το μελάνι αλλά και τα διαφορετικού είδους και μεγέθους χαρτιά για την σχεδίαση γραμμικών σχεδίων,
5. να έχουν αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις για την ορθολογική οργάνωση του σχεδίου στο χαρτί
6. με βάση τα παραπάνω και καθώς το αντικείμενο της σχολής έχει σαφώς χωρική υπόσταση, να έχουν αποκτήσει μία ικανοποιητική βάση για την αντίληψη του χώρου γενικότερα.
Λιγότερα
Περιγραφή - περιεχόμενο του μαθήματος
Το μάθημα αποτελείται κατά κύριο λόγο από ατομικές ασκήσεις γραμμικού σχεδίου καλύπτοντας παράλληλα την απαραίτητη θεωρία αναφορικά με την λογική και το λεξιλόγιο του αρχιτεκτονικού, πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδίου. Το μάθημα έχει εργαστηριακό χαρακτήρα και διεξάγεται σχεδόν αποκλειστικά στα σχεδιαστήρια της σχολής, με πολύ μικρό μέρος των ζητουμένων εργασιών να ολοκληρώνεται από τους φοιτητές στο σπίτι τους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η εξάσκηση στο τεχνικό σχέδιο γίνεται κάτω από την στενή παρακολούθηση των διδασκόντων με στόχο να υπάρχει συνεχής και συστηματική υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας τόσο από πλευράς τεχνικής, αναφορικά με τα εργαλεία και τις τεχνικές της σχεδίασης, όσο και εννοιολογικής, σε σχέση δηλαδή με την σημασία των διαφορετικού είδους γραμμών και συμβολισμών.
Οι ασκήσεις ξεκινούν από την σχεδίαση απλών διακοσμητικών μοτίβων που στοχεύουν στην εισαγωγή των φοιτητών στη λογική του γραμμικού σχεδίου και καταλήγουν με την σχε
Περιγραφή - περιεχόμενο του μαθήματος
Το μάθημα αποτελείται κατά κύριο λόγο από ατομικές ασκήσεις γραμμικού σχεδίου καλύπτοντας παράλληλα την απαραίτητη θεωρία αναφορικά με την λογική και το λεξιλόγιο του αρχιτεκτονικού, πολεοδομικού και χωροταξικού σχεδίου. Το μάθημα έχει εργαστηριακό χαρακτήρα και διεξάγεται σχεδόν αποκλειστικά στα σχεδιαστήρια της σχολής, με πολύ μικρό μέρος των ζητουμένων εργασιών να ολοκληρώνεται από τους φοιτητές στο σπίτι τους. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η εξάσκηση στο τεχνικό σχέδιο γίνεται κάτω από την στενή παρακολούθηση των διδασκόντων με στόχο να υπάρχει συνεχής και συστηματική υποστήριξη της μαθησιακής διαδικασίας τόσο από πλευράς τεχνικής, αναφορικά με τα εργαλεία και τις τεχνικές της σχεδίασης, όσο και εννοιολογικής, σε σχέση δηλαδή με την σημασία των διαφορετικού είδους γραμμών και συμβολισμών.
Οι ασκήσεις ξεκινούν από την σχεδίαση απλών διακοσμητικών μοτίβων που στοχεύουν στην εισαγωγή των φοιτητών στη λογική του γραμμικού σχεδίου και καταλήγουν με την σχε
Κατηγορία: Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης » Προπτυχιακό
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Δευτέρα, 04 Μαρτίου 2019
- Δευτέρα, 18 Φεβρουαρίου 2019
- Πέμπτη, 17 Ιανουαρίου 2019
- Παρασκευή, 11 Ιανουαρίου 2019
- Τετάρτη, 09 Ιανουαρίου 2019