APPLIED RESEARCH IN REGIONAL ANALYSIS AND POLICY
Π. Σκάγιαννης, Ν. Βογιαζίδης
Το μάθημα συνίσταται στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και ολοκλήρωση μιας εφαρμοσμένης έρευνας στον τομέα της περιφερειακής ανάλυσης και πολιτικής. Οι φοιτητές επιλέγουν μία διακριτή χωρική ενότητα/πόλη της Ευρώπης και μελετούν τα κοινωνικο-οικονομικά της χαρακτηριστικά, το παραγωγικό της υπόβαθρο, το θεσμικό πλαίσιο διακυβέρνησής της καθώς και τις όποιες πολιτικές εφαρμόζει σε σχέση με τους αναπτυξιακούς της στόχους. Χωρισμένοι σε θεματικές ομάδες – όπως για την τοπική αυτοδιοίκηση, τους παραγωγικούς φορείς, τις υποδομές, την οικονομία της γνώσης – ερευνούν και παρουσιάζουν στη διάρκεια των μαθημάτων τις ανοικτές πηγές και τα δεδομένα του τομέα τους. Θέτοντας ερωτήματα αναφορικά με τα αναπτυξιακά προτάγματα και τις αντίστοιχες πολιτικές εξυπηρέτησής τους ή με συγκεκριμένα επικαθορίζοντα χαρακτηριστικά της πόλης, οι φοιτητές σχεδιάζουν και συμμετέχουν σε ένα ταξίδι έρευνας πεδίου στην πόλη μελέτης όπου, στο πλαίσιο συνεντεύξεων με εκπροσώπους φορέων λήψης αποφάσεων, επίσκεψης τοπικών θεσμικών οργάνων και επιτόπιας παρατήρησης του αστικού περιβάλλοντος, επαληθεύουν (ή διαψεύδουν) τις υποθέσεις τους και αναπτύσσουν λεπτομερέστερα την ανάλυση του χαρακτήρα της περιοχής και την αξιολόγηση των εφαρμοζόμενων πολιτικών. Ως τελικό παραδοτέο και αποτέλεσμα του μαθήματος μπορούν να θεωρηθούν οι τόμοι περιγραφής, ανάλυσης και συμπερασμάτων των θεματικών ομάδων που υποβάλλονται και παρουσιάζονται στη διάρκεια της Εξεταστικής Εξαμήνου.
ΛιγότεραΤο μάθημα συνίσταται στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και ολοκλήρωση μιας εφαρμοσμένης έρευνας στον τομέα της περιφερειακής ανάλυσης και πολιτικής. Οι φοιτητές επιλέγουν μία διακριτή χωρική ενότητα/πόλη της Ευρώπης και μελετούν τα κοινωνικο-οικονομικά της χαρακτηριστικά, το παραγωγικό της υπόβαθρο, το θεσμικό πλαίσιο διακυβέρνησής της καθώς και τις όποιες πολιτικές εφαρμόζει σε σχέση με τους αναπτυξιακούς της στόχους. Χωρισμένοι σε θεματικές ομάδες – όπως για την τοπική αυτοδιοίκηση, τους παραγωγικούς φορείς, τις υποδομές, την οικονομία της γνώσης – ερευνούν και παρουσιάζουν στη διάρκεια των μαθημάτων τις ανοικτές πηγές και τα δεδομένα του τομέα τους. Θέτοντας ερωτήματα αναφορικά με τα αναπτυξιακά προτάγματα και τις αντίστοιχες πολιτικές εξυπηρέτησής τους ή με συγκεκριμένα επικαθορίζοντα χαρακτηριστικά της πόλης, οι φοιτητές σχεδιάζουν και συμμετέχουν σε ένα ταξίδι έρευνας πεδίου στην πόλη μελέτης όπου, στο πλαίσιο συνεντεύξεων με εκπροσώπους φορέων λήψης αποφάσεων, επίσκεψης τοπικών θεσμικ
Το μάθημα συνίσταται στο σχεδιασμό, την ανάπτυξη και ολοκλήρωση μιας εφαρμοσμένης έρευνας στον τομέα της περιφερειακής ανάλυσης και πολιτικής. Οι φοιτητές επιλέγουν μία διακριτή χωρική ενότητα/πόλη της Ευρώπης και μελετούν τα κοινωνικο-οικονομικά της χαρακτηριστικά, το παραγωγικό της υπόβαθρο, το θεσμικό πλαίσιο διακυβέρνησής της καθώς και τις όποιες πολιτικές εφαρμόζει σε σχέση με τους αναπτυξιακούς της στόχους. Χωρισμένοι σε θεματικές ομάδες – όπως για την τοπική αυτοδιοίκηση, τους παραγωγικούς φορείς, τις υποδομές, την οικονομία της γνώσης – ερευνούν και παρουσιάζουν στη διάρκεια των μαθημάτων τις ανοικτές πηγές και τα δεδομένα του τομέα τους. Θέτοντας ερωτήματα αναφορικά με τα αναπτυξιακά προτάγματα και τις αντίστοιχες πολιτικές εξυπηρέτησής τους ή με συγκεκριμένα επικαθορίζοντα χαρακτηριστικά της πόλης, οι φοιτητές σχεδιάζουν και συμμετέχουν σε ένα ταξίδι έρευνας πεδίου στην πόλη μελέτης όπου, στο πλαίσιο συνεντεύξεων με εκπροσώπους φορέων λήψης αποφάσεων, επίσκεψης τοπικών θεσμικ
Κατηγορία: Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης » Μεταπτυχιακό