Αρχιτεκτονική Σύνθεση και Οικοδομική
Αριστείδης Σαπουνάκης, Μαρία Τριανταφυλλίδη, Δημήτρης Καλέργης, Ματίνα Πρίγκου
Περιγραφή - περιεχόμενο του μαθήματος
Το μάθημα στρέφεται στην γνωριμία και εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές έννοιες που διέπουν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό σαν βασικό σκέλος παραγωγής του δομημένου περιβάλλοντος.
Λόγω της φύσης του αντικειμένου, το μάθημα είναι κατά κύριο λόγο εργαστηριακού χαρακτήρα και διεξάγεται στα σχεδιαστήρια της σχολής. Περιλαμβάνει σχετικά μικρό μέρος θεωρίας και μεγαλύτερο μέρος ασκήσεων που αναφέρονται αφ’ ενός μεν στην ανάλυση υφιστάμενων αστικών περιοχών με όλη την πολυπλοκότητά τους από πλευράς μορφής και περιεχομένου, καθώς και στη σχεδίαση σύνθετων αρχιτεκτονικών μορφών.
Λόγω του χαρακτήρα του Τμήματος, μετά την ανάλυση των επί μέρους χρήσεων και αναγκών, ιδιαίτερη έμφαση τίθεται σε ζητήματα που σχετίζονται με την πολεοδομική διάσταση του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και συγκεκριμένα με την ένταξη των ζητουμένων μορφών στο ευρύτερο αστικό ή φυσικό περιβάλλον (προσανατολισμός, θέα, κλίμα κλπ), την μορφή των αρχιτεκτονικών μορφών ως ενιαίο σύνολο, την διάταξη των λειτουργιών των εξωτερικών χώρων, την οργάνωση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων κλπ.
Τα θέματα που δίδονται για επεξεργασία αντιμετωπίζονται ομαδικά και μεγάλο μέρος της εργασίας γίνεται στα σχεδιαστήρια της σχολής με συγκεκριμένο ελάχιστο αριθμό απαιτούμενων διορθώσεων ανά περίοδο. Στην τελική φάση επεξεργασίας των σχεδίων, επιτρέπεται η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών.
Στο τέλος του εξαμήνου η κατανόηση των βασικών εννοιών του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού από τους φοιτητές εξετάζεται με βάση μια απλή ατομική σχεδιαστική εργασία.
Μαθησιακοί στόχοι
Βασικός μαθησιακός στόχος του μαθήματος είναι:
1. η κατανόηση των χωρικών απαιτήσεων αλλά και των αλληλο-εξαρτήσεων των επί μέρους λειτουργιών. Στο συγκεκριμένο μάθημα αυτό επιτυγχάνεται με την διερεύνηση του χαρακτήρα των λειτουργιών στο οικείο επίπεδο της αρχιτεκτονικής τόσο από πλευράς απαιτούμενου χώρου, όγκου, διαστάσεων, μορφής, προσανατολισμού κλπ, όσο και από πλευράς συσχετισμού τους με άλλες λειτουργίες, ώστε να διακρίνονται λειτουργίες που πρέπει να γειτνιάζουν σε αντίθεση με άλλες που αφίστανται. Παράλληλα ερευνώνται οι διαβαθμίσεις μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού χώρου.
Πέραν αυτού του βασικού μαθησιακού στόχου και σε άμεση συνάρτηση με τον εξειδικευμένο χαρακτήρα της σχολής, στο τέλος του μαθήματος αναμένεται να έχουν αποκτηθεί και οι παρακάτω:
2. η εξοικείωση με τον τρόπο που παράγεται το δομημένο περιβάλλον, των επί μέρους δυναμικών που στηρίζουν και αναπαράγουν την πολυπλοκότητα των αστικών περιοχών και κατ’ επέκταση των πόλεων γενικότερα,
3. η εξοικείωση στην ομαδική εργασία με καταμερισμό ευθυνών και αρμοδιοτήτων, άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής σκέψης, αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών, καθώς και ανάπτυξη ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης μέσα σε ομαδικό περιβάλλον.
Λιγότερα
Περιγραφή - περιεχόμενο του μαθήματος
Το μάθημα στρέφεται στην γνωριμία και εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές έννοιες που διέπουν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό σαν βασικό σκέλος παραγωγής του δομημένου περιβάλλοντος.
Λόγω της φύσης του αντικειμένου, το μάθημα είναι κατά κύριο λόγο εργαστηριακού χαρακτήρα και διεξάγεται στα σχεδιαστήρια της σχολής. Περιλαμβάνει σχετικά μικρό μέρος θεωρίας και μεγαλύτερο μέρος ασκήσεων που αναφέρονται αφ’ ενός μεν στην ανάλυση υφιστάμενων αστικών περιοχών με όλη την πολυπλοκότητά τους από πλευράς μορφής και περιεχομένου, καθώς και στη σχεδίαση σύνθετων αρχιτεκτονικών μορφών.
Λόγω του χαρακτήρα του Τμήματος, μετά την ανάλυση των επί μέρους χρήσεων και αναγκών, ιδιαίτερη έμφαση τίθεται σε ζητήματα που σχετίζονται με την πολεοδομική διάσταση του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και συγκεκριμένα με την ένταξη των ζητουμένων μορφών στο ευρύτερο αστικό ή φυσικό περιβάλλον (προσανατολισμός, θέα, κλίμα κλπ), την μορφή των αρχιτεκτονικών μορφών ως ενιαίο σύνολο, τ
Περιγραφή - περιεχόμενο του μαθήματος
Το μάθημα στρέφεται στην γνωριμία και εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές έννοιες που διέπουν τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό σαν βασικό σκέλος παραγωγής του δομημένου περιβάλλοντος.
Λόγω της φύσης του αντικειμένου, το μάθημα είναι κατά κύριο λόγο εργαστηριακού χαρακτήρα και διεξάγεται στα σχεδιαστήρια της σχολής. Περιλαμβάνει σχετικά μικρό μέρος θεωρίας και μεγαλύτερο μέρος ασκήσεων που αναφέρονται αφ’ ενός μεν στην ανάλυση υφιστάμενων αστικών περιοχών με όλη την πολυπλοκότητά τους από πλευράς μορφής και περιεχομένου, καθώς και στη σχεδίαση σύνθετων αρχιτεκτονικών μορφών.
Λόγω του χαρακτήρα του Τμήματος, μετά την ανάλυση των επί μέρους χρήσεων και αναγκών, ιδιαίτερη έμφαση τίθεται σε ζητήματα που σχετίζονται με την πολεοδομική διάσταση του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού και συγκεκριμένα με την ένταξη των ζητουμένων μορφών στο ευρύτερο αστικό ή φυσικό περιβάλλον (προσανατολισμός, θέα, κλίμα κλπ), την μορφή των αρχιτεκτονικών μορφών ως ενιαίο σύνολο, τ
Κατηγορία: Μηχανικών Χωροταξίας Πολεοδομίας και Περιφερειακής Ανάπτυξης » Προπτυχιακό
Ημερολόγιο
Ανακοινώσεις
- Δευτέρα, 24 Ιουνίου 2019
- Σάββατο, 22 Ιουνίου 2019
- Τετάρτη, 12 Ιουνίου 2019
- Τετάρτη, 05 Ιουνίου 2019
- Τετάρτη, 20 Μαρτίου 2019